Hej på er! Jag undrar om någon av er där ute känner till om det finns
någon form av täckbricka/blindplugg eller liknande som kan monteras
i ett överblivet hål för säkringshållare i en diazedkåpa?
Anledningen är att jag monterade bort en säkringshållare pga
att den inte används längre och alldeles intill sitter plinten för
inkommande matning, och eftersom det var trångt nog som det
var så tänkte jag göra livet lättare för dessa stackars RK6 och
ta bort säkringshållaren så att kablarna löper mer fritt/rakt.
någon form av täckbricka/blindplugg eller liknande som kan monteras
i ett överblivet hål för säkringshållare i en diazedkåpa?
Anledningen är att jag monterade bort en säkringshållare pga
att den inte används längre och alldeles intill sitter plinten för
inkommande matning, och eftersom det var trångt nog som det
var så tänkte jag göra livet lättare för dessa stackars RK6 och
ta bort säkringshållaren så att kablarna löper mer fritt/rakt.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
cecar33: Vad är det som är så märkligt?
Patrik_Hed: Problemet är inte att centralen är full, inte ens i närheten faktiskt. Säkringshållaren jag
skruvade bort användes förr till en trefasgrupp, alltså sitter det två säkringshållare kvar ovanför.
Precis intill den numera borttagna hållaren sitter plinten för inkommande matning till centralen.
RK6-trådarna är för korta för att gå någon annan väg än vad de gör nu, dvs ovanför och förbi
(den numera borttagna hållaren) och sedan direkt snett nedåt mot plinten, vilket gjorde att kablarna
låg väldigt inklämt och dumt till.. så då tänkte jag att detta kunde man ju rätta till när man ända är inne och rotar.
Givetvis byter jag hellre hela centralen men det gick inte kunden med på.
Bo: Ah, härligt! Tack! Aldrig behövt använda förut men skönt att de finns!
Patrik_Hed: Problemet är inte att centralen är full, inte ens i närheten faktiskt. Säkringshållaren jag
skruvade bort användes förr till en trefasgrupp, alltså sitter det två säkringshållare kvar ovanför.
Precis intill den numera borttagna hållaren sitter plinten för inkommande matning till centralen.
RK6-trådarna är för korta för att gå någon annan väg än vad de gör nu, dvs ovanför och förbi
(den numera borttagna hållaren) och sedan direkt snett nedåt mot plinten, vilket gjorde att kablarna
låg väldigt inklämt och dumt till.. så då tänkte jag att detta kunde man ju rätta till när man ända är inne och rotar.
Givetvis byter jag hellre hela centralen men det gick inte kunden med på.
Bo: Ah, härligt! Tack! Aldrig behövt använda förut men skönt att de finns!
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Ah, okej då är jag med!
//Patrik
//Patrik
Klicka här för att svara


