Hej jag har et problem. Hantverkarna har gjutit plintar utanför dörren till mitt växthus där markjärn är nedstuckna. Det är bara att dörren är så nära marken att jag kan knappt täcka betong/ markskivan. Jag försökte täcka med tunt lager jord men när jag öppnar dörren så skrapas delar av jorden det bort.
Tänkte att då lägger jag en markduk över men den dras med under dörren. Jag undrar. Nu är ju betongen härdad å xps är ju till för att isolera i marken. Inte ovanför marken. Borde jag inte kunna ta en kniv, såg (eller vad är lämpligast verktyg) och gräva fram och skära bort 5 cm kant ner. Sedan täcka med jord?
Att betongen sticker upp och syns lite kan jag acceptera men jag stör mig på att xps skivan tittar fram och utsätts för uvljus!
Hur skär jag enklast av kanten utan att det smular för mycket.
Tänkte att då lägger jag en markduk över men den dras med under dörren. Jag undrar. Nu är ju betongen härdad å xps är ju till för att isolera i marken. Inte ovanför marken. Borde jag inte kunna ta en kniv, såg (eller vad är lämpligast verktyg) och gräva fram och skära bort 5 cm kant ner. Sedan täcka med jord?
Att betongen sticker upp och syns lite kan jag acceptera men jag stör mig på att xps skivan tittar fram och utsätts för uvljus!
Hur skär jag enklast av kanten utan att det smular för mycket.
Att betongen syns gör inget och går inte heller göra något åt. Men jag undrar om jag ska gräva fram xps skivan på sidan och skära av 5 cm. Xps är som en kant runt, men dörren skrapar bort jorden varje gång jag öppnar dörren
Klicka här för att svara