Jag vill ta tag i detta med synlig cellplast som riskerar att vittra sönder samt ser allmänt fult ut!
Ursäkta dålig bild.
Garage med platta på mark. Vet inte varför förra ägaren gjort så men nog bör jag väl täcka med något?
Bockad plåt vid dörrar men i övrigt då?
Ursäkta dålig bild.
Garage med platta på mark. Vet inte varför förra ägaren gjort så men nog bör jag väl täcka med något?
Bockad plåt vid dörrar men i övrigt då?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle sågat ut lämpliga bitar ur mineritskiva eller ivarit-skiva och limmat på med cellplastlim.
Jag skulle även försökt få ner skivan något lite under marknivån.
Steni terra är antagligen ungefär samma sak men lite snyggare och dyrare, gissar jag.
Vill/kan du hämta i Uppsala kan du få lite remsor av minerit av mig som räcker.
Jag skulle även försökt få ner skivan något lite under marknivån.
Steni terra är antagligen ungefär samma sak men lite snyggare och dyrare, gissar jag.
Vill/kan du hämta i Uppsala kan du få lite remsor av minerit av mig som räcker.
Minerit heavy duty skulle jag valt den andas. Vet inte hur du får fast den men nertill kan du fylla fast den och upptill kanske det finns trä att skruva i. Skivan är gjord av cementliknande material och kapas med stenskiva.
Byggmax har en trossbottenskiva som säkert gåt att använda.
https://www.byggmax.se/skivmaterial/byggskivor/plywood-och-osb/trossbottenskiva-p07040
https://www.byggmax.se/skivmaterial/byggskivor/plywood-och-osb/trossbottenskiva-p07040
Precis, den byggmaxskivan är en fibercementskiva, precis som Minerit och Ivarit.
Och det är fibercement som (nästan?) alla tillverkare av kantelement limmat utanpå sin cellplast.
edit:
Den är tunnare (4,5mm) än många andra fibercementskivor (som brukar ligga i typiskt 7-10mm), så den tål inte fullt lika kraftiga smällar och tuffa tag. Men den tål säkert 1000ggr mer än cellplasten där idag.
Och det är fibercement som (nästan?) alla tillverkare av kantelement limmat utanpå sin cellplast.
edit:
Den är tunnare (4,5mm) än många andra fibercementskivor (som brukar ligga i typiskt 7-10mm), så den tål inte fullt lika kraftiga smällar och tuffa tag. Men den tål säkert 1000ggr mer än cellplasten där idag.
Redigerat:
Tack för alla tips! Byggmax trossbottenskivor ska jag pröva att limma dit. Plus i kanten att slippa såga!
Klicka här för att svara