6 255 läst ·
24 svar
6k läst
24 svar
Täcka duk i krypgrund?
Ojdå, då hoppas vi du får ordning där nere. Det kanske går att bygga upp ett golv en bit från marken som du kan fästa utan att spräcka underlaget?T Henry_85 skrev:
Det ska nog fungera. Sen om det är den bästa lösningen finns det så mycket åsikter om och jag vet inteJonatan79 skrev:
Ja, det är ju en tanke. Trä kanske inte är någon fara, så länge det hålls torrt?
Wow, måste varit bekvämt att rulla ut, hade ett helvete i vår krypgrund, ont i flera dagar efteråtT Henry_85 skrev:
Duken är normalt vad jag vet till för att förhindra att fukt ångar från marken. Nåt hål här och där gör ingen större skillnad så länge man inte får en större vattenspegen det kan avdunsta vatten ifrån.
Jonatan79 skrev:
K koffeb skrev:
Daniel Andreas Sjöblom skrev:
Duken är normalt vad jag vet till för att förhindra att fukt ångar från marken. Nåt hål här och där gör ingen större skillnad så länge man inte får en större vattenspegen det kan avdunsta vatt
Förvisso, men drar man in och ut bland annat cycklar och rullar dubbdäck, så lär det slitas lite väl mycket.Daniel Andreas Sjöblom skrev:
Daniel Andreas Sjöblom skrev:
Täcka hela med grusmaterial går inte, duken sitter för ojämt, skarvarna skulle gå isär, men där det behövs skulle det ju kunna funka.Daniel Andreas Sjöblom skrev:
Men ett plant golv skulle ju kännas bättre.
Åtminstone där det i längden riskerar att slitas som mest.In och ut med cycklar, rulla dubbdäck osv...
Börjar bli mer inställd på trä.
Blir mer och mer inställd på trä faktiskt..T Henry_85 skrev:Har fått marken i krypgrunden täckt med thermofolie eller vad man vill kalla det.
Högt i tak, så tänker använda som förråd för bland annat cyklar .
Tänkte först täcka med singel på viss ställen för att skydda folien/duken.
Men börjar nu fundera på att lägga sådanna fyrkantiga golvolattor man kan ha i garage istället. Så ser man dessutom om det i frmtiden kommer in vatten någonstans.
Någon som gjort nått liknande?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden