2 297 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Krypgrundsavfuktare, vilken produkt?
Hej,
Jag har nyligen köpt ett Myresjöhus på 150kvm från -89 med lite förhöjda värden i krypgrunden vilket jag vet är snarare en regel än undantag efter lite närmare efterforskningar. Även lite olika lösningar har undersökts. Efter dialog med föregående ägare så är vi överens om att en krypgrundsavfuktare skall installeras.
Varav vi nu har varit med tre olika leverantörer. Min fråga är om det är någon som har någon större kunskap eller erfarenhet om något är sämre eller bättre? Kanske något man vill dela med sig.
För mig är förbrukningen, ljudnivån och kvalitet en viktig faktor. Det rör sig om följande:
Munters ComDry M190Y
Corroventa CTR300 TT2
Acetech Evodry PD
Hoppas på feedback och tacksam för förslag.
Tack!
Jag har nyligen köpt ett Myresjöhus på 150kvm från -89 med lite förhöjda värden i krypgrunden vilket jag vet är snarare en regel än undantag efter lite närmare efterforskningar. Även lite olika lösningar har undersökts. Efter dialog med föregående ägare så är vi överens om att en krypgrundsavfuktare skall installeras.
Varav vi nu har varit med tre olika leverantörer. Min fråga är om det är någon som har någon större kunskap eller erfarenhet om något är sämre eller bättre? Kanske något man vill dela med sig.
För mig är förbrukningen, ljudnivån och kvalitet en viktig faktor. Det rör sig om följande:
Munters ComDry M190Y
Corroventa CTR300 TT2
Acetech Evodry PD
Tack!
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Hur har det gått här, vad blev det ?S Stezover skrev:Hej,
Munters ComDry M190Y
Corroventa CTR300 TT2
Acetech Evodry PD
Tack!
Några bilder på installationen ?
Jajamensan, det blev munters. Jättenöjd!
Men det hade jag troligen varit med det mesta då det inte känns någon större skillnad förutom att fuktvärden är under 60% konstant vilket är bra👍🏼 den gör sitt jobb utan problem så här långt.
Men det hade jag troligen varit med det mesta då det inte känns någon större skillnad förutom att fuktvärden är under 60% konstant vilket är bra👍🏼 den gör sitt jobb utan problem så här långt.
Någon bild på installationen, vem utförde arbetet och leveransen ?S Stezover skrev:
Dem lade en åldersbeständig plast. Jag har sandgrund, vet ej om det spelar någon större roll. Men vad jag förstod så var det rejält mycket högre kostnad och kände inte det var aktuellt för mitt behov. Men är klart bättre med isoreflekt.
Isoreflekt kostar 6000kr mer efter ROT än åkdersbeständig plast att få lagt(material+arbete). Har inte räknat på det men tror merkostnaden är betald på ca 3år. Ska prata med Riddargården i veckan, skulle gjort det i fredags men allt annat kom emellan.S Stezover skrev:
Det är möjligt. Jag har ett enplanshus på 150kvm så blir rejäla ytor. Hade svårt att motivera det just då. Det blir bra oavsett.M mortimer skrev:
Jag tycker dem är bra. Tog som sagt in tre offerter och dem var ganska likvärdiga så då stod det mellan kompetens, känslan och produkterna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden