417 läst ·
2 svar
417 läst
2 svar
Markduk krypgrund
Hej,
Köpt ett fritidshus där besiktningsmannen rekommenderade att vi täcker marken i grunden med en plastduk. Har någon tips på firma som kan göra den typen av jobb och ungefärligt pris det kan tänkas kosta? Huset är relativt litet, 65m2.
Mvh Erik
Köpt ett fritidshus där besiktningsmannen rekommenderade att vi täcker marken i grunden med en plastduk. Har någon tips på firma som kan göra den typen av jobb och ungefärligt pris det kan tänkas kosta? Huset är relativt litet, 65m2.
Mvh Erik
Självbyggare
· Stockholm
· 8 583 inlägg
Har inte ngn firmarekommendation, men kan ni inte göra det själva då ?E erik_82 skrev:
Att lägga ut plast är ju inte ett komplicerat jobb i sig.
Och det är åldersbeständig plast ("byggplast") snarare än markduk ni skall ha skulle jag säga: Markduk brukar man ju kalla en genomsläpplig fiberduk som skall skilja tex jord och grus åt och hindra en del växtlighet underifrån.
Tack för kommentaren, ja du har helt rätt, byggplast är det jag syftade på. Vi har bägge lite svårt att krypa runt i grunden annars har du säkert rätt i att det i sig inte är en komplex uppgift.klaskarlsson skrev:
Har inte ngn firmarekommendation, men kan ni inte göra det själva då ?
Att lägga ut plast är ju inte ett komplicerat jobb i sig.
Och det är åldersbeständig plast ("byggplast") snarare än markduk ni skall ha skulle jag säga: Markduk brukar man ju kalla en genomsläpplig fiberduk som skall skilja tex jord och grus åt och hindra en del växtlighet underifrån.
Klicka här för att svara