Det är så att vi har bytt position på vår toapappershållare och det finns två borrhål från tidigare installation (två borrhål, en med plug en utan) på fogen mellan två kakelplattor. Två borrhål i vit kakelfog, en plugg i det vänstra hålet, det högra utan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vilket är det bästa sättet att "återställa" så att den inte syns? Silikon? Fog?

Det gäller i en nyrenoverad gästtoan där det inte finns någon dusch/bad, bara tvättställ i toaletten.

==============================================================

En annan fråga, jag har inte applicerat silikon på de nya borrhål innan jag fästade/skruvade dit toapappershållaren, är det OK?

Ta lite vanlig fog. Behövs inge silkon på en toalett.

Ok tack, undrar vilket verktyg jag ska välja i så fall för att applicera kakelfog på hålen? Tror fogplatta är overkill.

Skrapa lite runt hålen och sedan är det bara att ta en vanlig spackel och smeta igen, avsluta med att torka det jämnt/rent.

Iom med att det endast en toalett har du förmodligen endast tätskikt på golv med uppvik men inget tätskikt på vägg. Hade du haft det hade du vart tvungen att (botten)fylla hålen med silikon, i lämplig färg t.ex vit.

Nu kan du fylla med vad du vill som du anser ser ok ut, jag hade nog tagit vit silikon ändå.

Mvh
Johannes

Jag hade försökt dra ut den ena pluggen först antingen med en tång eller en skruv några varv som man sedan drar i.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.