Hej!
Har flyttat till ett hus med denna sortens uppvärmning, jag förstår mig på de någorlunda men inte riktigt allt så därför behöver jag hjälp vad allt ska stå på för att lira ihopa med varandra?

• Pannrum med kopparrör, tryckmätare och kontrollpanel för TMV-Pannan Attack 2000 uppvärmningssystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utomhusanläggning för värmesystem innanför stängsel, solnedgång i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Kontrollpanel för uppvärmning med AEG-märkning, digitala termostatavläsningar, brytare och kablar synliga. Temperaturen visar 24,3°C och 22,9°C.
    Skapa konto
Du visar en vanlig elpanna från TMV. Inte mycket att ställa in där, förutom drifttermostaten.
Vad de andra grejorna du visar är för något eller hur det hänger samman med pannan är mer eller mindre omöjligt att svara på.

E etompau skrev:
Du visar en vanlig elpanna från TMV. Inte mycket att ställa in där, förutom drifttermostaten.
Vad de andra grejorna du visar är för något eller hur det hänger samman med pannan är mer eller mindre omöjligt att svara på.
Jajo så långt är jag med också
Utedelen är kopplad till pannan med vattenledningar och displayen jag visat bild på styr utedelen men även pannan om jag förstått de rätt

"utedelen" ser spännande ut? Nån egen patentlösning av tidigare uppfinnarjocke eller?

S Stefan1972 skrev:
"utedelen" ser spännande ut? Nån egen patentlösning av tidigare uppfinnarjocke eller?
Man skulle kunna tro de :)
Men dom tillverkas faktiskt men är ytterst ovanliga därför jag knappt får fram någon info om dom och kan förstå mig på hur allt ska ställas

• Luft-vattenvärmepump Octopus IS-61 Ice Stick, 15 kW effekt, lämplig för uppvärmning av hus och varmvatten, med 30 m markögla för ökad energi.
    Skapa konto
Är en s.k ISPINNE och gjordes tidigare av en, numera så är det inte så vanligt med ispinna, då det mest handlar om bergvärme. Det blir massor av is på en sådan ocg den tar värmen från luften, men utan en fläkt. Precis när vattenångan övergår till is. Vid övergång till is så avges maximalt den värme som finns. Då suges all värme som finns i luften upp, oavsett tempen ute. Klart den är som vilken Luft/vatten- VP som helst, mindre plus ute, mindre effekt ger den. Men den är inte helt fel att ha för att värma huset. Man kan säga om de. Det är en VP med kompressor som tar värme från luften

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.