2 320 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Tabbe golv badrum
Har precis börjat byggt ett badrum. Golv 22mm spånskiva men vi hade regelavstånd cc60 så vi la aquapanel och limmade med ardex ardurit, precis efter konstens alla regler.
Sedan har vi gjort en tabbe vi har primat och lagt tätskikt och sedan golvvärme och spackel på själva golvvärmemattan (devimat). :-[
Detta anvisades på en genomskärnings skiss ifrån ardex
men jag ser nu i forumet att tätskiktet skulle ha varit på flytspacklet.
Vad ska man göra kan det funka ändå eller kan man tätskikta en gång till eller måste man riva upp. :-/[flash=200,200][/flash][flash=200,200][/flash]
Sedan har vi gjort en tabbe vi har primat och lagt tätskikt och sedan golvvärme och spackel på själva golvvärmemattan (devimat). :-[
Detta anvisades på en genomskärnings skiss ifrån ardex
men jag ser nu i forumet att tätskiktet skulle ha varit på flytspacklet.
Vad ska man göra kan det funka ändå eller kan man tätskikta en gång till eller måste man riva upp. :-/[flash=200,200][/flash][flash=200,200][/flash]
Om jobbet skall utföras på ett fackmannamässigt sätt och en firma hade stått för kalaset,då är det bara att riva...
Men jag skulle nog fundera en eller två gånger att prima och ett lager tätskikt ovanpå flytspacklet utan att riva/bila bort det gamla,för du pajar bla golvvärmen om du ska riva golvet + alla kosatnader och besvär med att göra jobbet från början,jag kan inte se några problem med att du har ett tätskikt därunder,fast det är inte att rekommendera...
Men jag skulle nog fundera en eller två gånger att prima och ett lager tätskikt ovanpå flytspacklet utan att riva/bila bort det gamla,för du pajar bla golvvärmen om du ska riva golvet + alla kosatnader och besvär med att göra jobbet från början,jag kan inte se några problem med att du har ett tätskikt därunder,fast det är inte att rekommendera...
Produkter som diskuteras: "värmeslingorna"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Det finns värmeslingor som man enligt medföljande instruktioner från tillverkaren kan/ska lägga ovanför tätskiktet. Bara för att de flesta tycker att slingorna ska ligga under tätskiktet behöver det inte alltid vara rätt.
Följ instruktionerna för värmeslingorna och tätskiktet så blir det bra.
Följ instruktionerna för värmeslingorna och tätskiktet så blir det bra.
Ta kontakt med någon på BKR, vi ringde dit när vi kom på att vi inte hade fukttröga spånskivor.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden