Hej.
Vi ska montera en vägghängd fläktkåpa (Franke Stil Alliance) på väggen men ventilationshålet i väggen är för lågt. Tänkte ta upp ett nytt hål ca650mm över det gamla och mura igen det första.
Nu till frågan - hur tar man lättast hål i ventilationskanalen? Och hur får jag det tätt efteråt? Väggen kanalen går i är av lättbetong. Den borde man kunna knacka upp.

Tacksam för alla tips
 
Liten handslägga och mejsel.
 
Den biten kan jag :-) hur får man tätt i själva vent.kanalen efteråt.
Stoset måste väl täta mot trumman?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.