Har några träd som skymmer solceller.
Skulle räcka att gallra ur toppen lite samt ta de lite på höjden.

Hur gillar dessa träd att bli lite toppade :)
Skulle någon av de dö är det inte katastrof då det är ett antal träd som ska gallras lite.
 
Det som är synd är att barrträd som blivit kapade ser förskräckliga ut för evigt. Däremot verkar de ofta överleva. Har sett många granhäckar som folk låtit bli 10 meter höga för att sedan inse att de bara vill ha de första fyra meterna … smaken är olika, men snyggt är det inte :poop:
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
halper halper skrev:
Det som är synd är att barrträd som blivit kapade ser förskräckliga ut för evigt. Däremot verkar de ofta överleva. Har sett många granhäckar som folk låtit bli 10 meter höga för att sedan inse att de bara vill ha de första fyra meterna … smaken är olika, men snyggt är det inte :poop:
Så att ta lärk och grantoppar vågar man men får leva med att det är fult?
 
Suhagg Suhagg skrev:
Så att ta lärk och grantoppar vågar man men får leva med att det är fult?
Det beror på vad man menar med att toppa. Om man klipper av toppen för att man inte vill att trädet ska bli högre än det är just då så blir det ju en (relativt) snygg ovansida så att säga. Kapar man däremot flera meter så blir det bara kvistar i toppen som under hela trädets livslängd förblir fula.
 
halper halper skrev:
Det beror på vad man menar med att toppa. Om man klipper av toppen för att man inte vill att trädet ska bli högre än det är just då så blir det ju en (relativt) snygg ovansida så att säga. Kapar man däremot flera meter så blir det bara kvistar i toppen som under hela trädets livslängd förblir fula.
I mitt fall är det kapa 3-5m som gäller
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.