3 805 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Ta toppen på lärk, gran, tall?
Det som är synd är att barrträd som blivit kapade ser förskräckliga ut för evigt. Däremot verkar de ofta överleva. Har sett många granhäckar som folk låtit bli 10 meter höga för att sedan inse att de bara vill ha de första fyra meterna … smaken är olika, men snyggt är det inte 
Så att ta lärk och grantoppar vågar man men får leva med att det är fult?halper skrev:
Det beror på vad man menar med att toppa. Om man klipper av toppen för att man inte vill att trädet ska bli högre än det är just då så blir det ju en (relativt) snygg ovansida så att säga. Kapar man däremot flera meter så blir det bara kvistar i toppen som under hela trädets livslängd förblir fula.Suhagg skrev:
I mitt fall är det kapa 3-5m som gällerhalper skrev:
Klicka här för att svara