Rent juridiskt så har man väl bara ett år på sig att begära bodelning efter separation/skilsmässa. Efter det blir det isåfall en frivillig lösning.

Aha, det hör till detaljerna jag inte visste om bodelning. Då borde ju TS kunna ordna ett bodelningsavtal som i princip bara tar upp fastigheten, så länge ni är överens är det ju inga problem.

Ja men precis, vi har ju bara fastigheten tillsammans kvar. Allt är redan uppklarat osv.
Har tid med en jurist i morgon, får se vad denna säger om bodelning och gåva, vilket som är mest fördelaktigt. Återkommer med svar till Er i morgon.

Lite nyfiken
Hur gick det vilket sätt var det bästa ekonomiskt?

Med vänlig hälsning,

G Glidarn1 skrev:
Lite nyfiken
Hur gick det vilket sätt var det bästa ekonomiskt?

Med vänlig hälsning,
Banken gick med på att jag tog över lånen, ex frun skrev över sin del till mig. Hon fick inget och ville inget ha. I bodelningskontraktet finns en klausul med som säger att hon ej kan komma i efterhand och kräva något. Kommer ej ihåg exakt formulering. Men jag är nöjd :-) så allt gick förbaskat bra skulle jag vilja säga. Tog hjälp av en jurist med alla papper och formuleringar. Klart värt pengarna.

• Gilla
ylven
  • Laddar…
Jag gjorde liknande upplägg fast jag köpte ett juriskt dokument på nätet för typ 295 kr från en juristfirma. X:et fick 50 000, jag fick fastighet och lån och båda undertecknade på att vi var nöjda med detta och inte skulle ställa vidare krav.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.