Man behöver se förutsättningarna på bild, men beroende på plats, hur man måste säkra, etc, kan priset vara rimlig.
Låt säga att man börjar efter lunch och fått köra till platsen, sedan kan ju arbetet ta 1-3 timmar och kanske inte lönt att åka till någon ny kund den dagen.
Kunskap är också pengar, ett misstag och trädet hamnar så det kan kosta mycket mera.
Jag kan fälla fullvuxna träd men står de besvärligt till tar jag hjälp, ibland med maskin. Har några nu där det blir arborist eller nedlagd elledning och maskin, finns även hus i fällområdet.
Låt säga att man börjar efter lunch och fått köra till platsen, sedan kan ju arbetet ta 1-3 timmar och kanske inte lönt att åka till någon ny kund den dagen.
Kunskap är också pengar, ett misstag och trädet hamnar så det kan kosta mycket mera.
Jag kan fälla fullvuxna träd men står de besvärligt till tar jag hjälp, ibland med maskin. Har några nu där det blir arborist eller nedlagd elledning och maskin, finns även hus i fällområdet.
Redigerat:
Vad har timpenningen med priset på att plocka ner ett träd?D Drömmensomblevsann skrev:
Var bor du?
Om man nödvändigt skall göra det på dyrast möjliga vis hamnar man i den prisklassen.D Drömmensomblevsann skrev:
Därav mitt förslag att anlita någon kunnig för att fälla den och sedan kvista och kapa och ta hand om riset själv.
Renoverare
· Uppsala
· 2 181 inlägg
Jag hade en firma hos mig för två-tre år sedan som tog ned fyra björkar. Det var två personer där den ene klättrade och spände linor och kapade uppifrån och den andre stod på marken och dirigerade och tog emot. Det tog en förmiddag och gick på 6000 efter RUT. Men då var det bara nedtagningen och jag fick ta hand om stockar och ris själv. Med bortforsling hade priset varit det dubbla.
Klicka här för att svara