Hej
Vi har tagit bort en innervägg samt en liten del av innertaket. Vi har täckt igen en del av innertaket med råspont och har en liten ojämn glipa kvar.
Tips på hur man täcker denna glipa på ett bra sätt?
Tack för hjälpen
Vi har tagit bort en innervägg samt en liten del av innertaket. Vi har täckt igen en del av innertaket med råspont och har en liten ojämn glipa kvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tips på hur man täcker denna glipa på ett bra sätt?
Tack för hjälpen
Vi räknade lite på det och kom fram till att vi nog kommer väldigt nära om vi tar bort en till av originalplankorna och sen lägger två rader till av den råsponten. Dock är vi konfunderade hur vi ska lösa ojämnheten av öppningenMats-S skrev:
Om gips så skulle jag lossa den översta brädan och dra upp den så högt som möjligt. Springan kommer inte påverka nämnvärt när du sen sätter gips.O Oscar-Daniel skrev:
Skarven mot taket löser sig med lite snedkapad gips och någon typ av lim i skarven, typ ms polymer. Vanlig akryl eller spackel kommer troligen spricka. Kanske pappremsa och spackel duger, någon annan som har koll?
Har sett hybridfog (ms polymer är väl ett exempel på en sådan) rekommenderas tidigare i forumetAXS skrev:
Om gips så skulle jag lossa den översta brädan och dra upp den så högt som möjligt. Springan kommer inte påverka nämnvärt när du sen sätter gips.
Skarven mot taket löser sig med lite snedkapad gips och någon typ av lim i skarven, typ ms polymer. Vanlig akryl eller spackel kommer troligen spricka. Kanske pappremsa och spackel duger, någon annan som har koll?
Klicka här för att svara
