Hejsan,
Skulle behöva byta uttag, vilket kändes enkelt tills att sladdarna ska väck? På andra modeller ser jag sladdarna sitta fast med skruvar men här är sådant ej fallet.
Jag har öppnat klämmorna men får ändå inte loss skiten.
Tack på förhand
Skulle behöva byta uttag, vilket kändes enkelt tills att sladdarna ska väck? På andra modeller ser jag sladdarna sitta fast med skruvar men här är sådant ej fallet.
Jag har öppnat klämmorna men får ändå inte loss skiten.
Tack på förhand
Det är inte så att klämmorna ska tryckas inåt för att lossa kablarna då? Tänker att det vore risk att det lossnar annars.
Det ser ut som att den bruna ledaren är lite skadad, så om du har nog med längd på sladden kanske du ändå bara skulle kapa av och skala på nytt istället.
Det ser ut som att den bruna ledaren är lite skadad, så om du har nog med längd på sladden kanske du ändå bara skulle kapa av och skala på nytt istället.
Moderator
· Stockholm
· 56 240 inlägg
Har inte sett just den modellen. Men min gissning är att plastflärparna som nu "står upp" vid kopplingarna skall fällas in så att "piggen" kan trycka i klämman. De flesta sådana där snabbklämmor har olika varianter av knappliknande plastbitar som skall tryckas in (väldigt) hårt samtidigt som man drar (och ev. snurrar lite) i tråden.
Annars, om du ändå skall byta ut det, klipp av trådarna och skala av lämpligt långt på isoleringen (brukar finnas en symbol på uttaget som anger hur långt man skall skala).
Annars, om du ändå skall byta ut det, klipp av trådarna och skala av lämpligt långt på isoleringen (brukar finnas en symbol på uttaget som anger hur långt man skall skala).
Tack och bock, kära internet! Visst var det så att flärpana skulle tryckas in. Nu är uttaget borta! ☺️
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Håller tvättstället på att lossna?
Badrum -
Hur ta loss filtren och sätta tillbaka dem efter rengöring?
Vitvaror -
Sätta fast lossnad baksida på städskåp och garderober
Inredning -
Hur lossa "glaslist" (aluminiumprofil m gummi) från altandörr/fönster?
Fönster & Dörrar -
Hur får jag loss sladdarna ur uttaget?
El