Barnspärren borde sitta mellan handtaget och dörren och då är det bara att ta bort hela den delen t.ex den som ligger bredvid i bild om det är den.
Handtaget brukar inte ha någon inbyggd spärr men om ni har ett ovanligt handtag med inbyggt spärr så byter ni hela handtaget.
Handtaget brukar inte ha någon inbyggd spärr men om ni har ett ovanligt handtag med inbyggt spärr så byter ni hela handtaget.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Nej det är nog svårt, möjligen sticka in fyra knivspetsar typ, så de åtta spetsarna lättar, tänkte om nån vet om nån metod eller så.L Liteavvarje skrev:
Det går att ta bort låsbrickan men det är lätt hänt att plasten spricker.
Vad är det för barnspärr? Är den inbyggd i handtaget? Hur gör du för att frikoppla barnspärren?
Har du bättre bilder som visar själva barnspärren och dess frikoppling?
Det enda jag ser på bilden är ett handtag med markerat läge (litet klick) vid varje 90°
Vad är det för barnspärr? Är den inbyggd i handtaget? Hur gör du för att frikoppla barnspärren?
Det enda jag ser på bilden är ett handtag med markerat läge (litet klick) vid varje 90°
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Sorry jag trodde detta var barnspärren men den sitter nog som ytterligare ett paket på fyrkantstången, jag har alltså glömt att sätta dit den där silvriga brickan som döljer barnspärr/90 gradersklick, och då behöver jag få bort den del som jag fotat.1 123abc skrev:Det går att ta bort låsbrickan men det är lätt hänt att plasten spricker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Barnspärren är den separata delen, den undre på senaste bilden men täckbrickan till handtaget är på plats på bilden.
För att ta bort brickan så använd en mora kniv eller en mindre flat skruvmejsel och bänd försiktigt upp brickan.
Bänd brickan lite lätt där den fjädrar mot fyrkantstången men bänd inte på fjädern utan lyft brickan lite i taget på var sida.
När du kan få in något under bricka eller kan hålla brickan med en tång så knackar du på fyrkantspinnen med en hammare tills brickan är loss.
Du får ta en liten bit i taget tills den är loss, du ska inte bända så brickan blir missformad.
Dessa brickor brukar gå väldigt lätt att lossa, jag har använt en flat skruvmejsel i början och sedan använt händerna för att lossa brickan.
Jag har upplevt kunder som har handtagen ihop monterade med en täckbricka bredvid som de satt ihop.
Var inte handtaget ihopsatt rätt vid leverans?
För att ta bort brickan så använd en mora kniv eller en mindre flat skruvmejsel och bänd försiktigt upp brickan.
Bänd brickan lite lätt där den fjädrar mot fyrkantstången men bänd inte på fjädern utan lyft brickan lite i taget på var sida.
När du kan få in något under bricka eller kan hålla brickan med en tång så knackar du på fyrkantspinnen med en hammare tills brickan är loss.
Du får ta en liten bit i taget tills den är loss, du ska inte bända så brickan blir missformad.
Dessa brickor brukar gå väldigt lätt att lossa, jag har använt en flat skruvmejsel i början och sedan använt händerna för att lossa brickan.
Jag har upplevt kunder som har handtagen ihop monterade med en täckbricka bredvid som de satt ihop.
Var inte handtaget ihopsatt rätt vid leverans?
Klicka här för att svara