Har byggt garage och avslutat stuprör med en tunna. Ställde dit den idag och efter lite regn är den smockfull och regnet verkar håll i sig under natten. Ingen hållbar lösning som det verkar...
Jag hade tänkt slippa gräva och koppla på dagvattnet till rören på huset som står 6m bort men tunnor verkar ju inte vara en lösning. Måste vattnet tas om hand eller kan det bara få rinna ut i marknivå eller sabbar det garaget?
Garaget är på 60 kvadrat sadeltak
 
Eftersom du inte beskriver något om grunden på garaget...
Gräv ner ett rör skulle jag gjort om det är så kort.
 
Tack för svaret!

Grunden är 30cm isolerad betongplatta.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.