289 läst ·
5 svar
289 läst
5 svar
Komplettera med utvändigt handtag på altandörr?
Har idag en altandörr med enbart invändigt handtag som irriterat mig i flertal år.
Går det att eftermontera utvändigt handtag på dörren?
Inser såklart att man får köpa nya delar men är ändå lite okunnig i möjligheten.
Går det att eftermontera utvändigt handtag på dörren?
Inser såklart att man får köpa nya delar men är ändå lite okunnig i möjligheten.
Det går absolut.J Jockose skrev:
Ta dit en låsfirma. Det är värt kostnaden jämfört med att göra det själv. Det finns så många varianter på spanjoletter och lås och det är ett elände som lekman att få det rätt.
Det här har jag funderat på - ett litet handtag för att kunna dra upp altandörren utifrån, är det bara att skruva i? Inte för små skruvar då antar jag.T TypRätt skrev:
Jag tog kort på både handtag och spanjolett samt de märkningar jag hittade och tog ett antal mått. Sen tog jag med mig handtaget till en låsfirma som talade om vad jag behövde och hur jag skulle göra. Efter att ha fått hem grejerna var det bara att mäta noggrant, borra några hål och skruva fast allt.
(Jag behövde ett vridbart handtag på utsidan och ett låsbart utan fristående låskolv till insidan)
(Jag behövde ett vridbart handtag på utsidan och ett låsbart utan fristående låskolv till insidan)
Klicka här för att svara