Hej,
Jag har ett kök från 50-talet med luckor uppbyggda med masonitskivor på träram. Vid något tillfälle har man nog piffat upp luckorna med urfrästa speglar. Se bild. Jag vill ha släta luckor och har tänkt ut några olika alternativ.
1) spackla med snickerispackel och sen måla/lacka.
2) limma sätt masonit på gamla masoniten och sen slipa och måla.
3) ta bort skivan med urfräsningen och ersätta med ny skiva.
Har någon erfarenhet av liknande jobb? Har ni tips? Min tanke är att alternativ tre verkar ge bäst resultat, men är osäker på hur lätt det är o ta av den gamla masoniten.
Mvh
Björn
Jag har ett kök från 50-talet med luckor uppbyggda med masonitskivor på träram. Vid något tillfälle har man nog piffat upp luckorna med urfrästa speglar. Se bild. Jag vill ha släta luckor och har tänkt ut några olika alternativ.
Har någon erfarenhet av liknande jobb? Har ni tips? Min tanke är att alternativ tre verkar ge bäst resultat, men är osäker på hur lätt det är o ta av den gamla masoniten.
Mvh
Björn
Medlem
· Norrbotten
· 585 inlägg
Jag ser ingen bild men hade bytt luckor helt enkelt. Känns som ett evighetsjobb med alla steg på luckorna kontra kostnaden med nytt
Håller med, en ny lucka från ikea kostar från 60:-, tror inte du kan fixa en själv lika billigt och med lika bra finish.PeterStrandberg skrev:
http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/50205462/
Skulle gjort en alt 3, använd masonit av god kvalitet eller 3-4 mm Mdf.Wild_billy skrev:Hej,
Mvh
Björn
W Wild_billy skrev:
hur gick det? Kan man få se slutresultatet? Jag har likadant kök och vill göra någonting åt mina köksluckor också. Har du tips!?W Wild_billy skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 211 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 211 inlägg
Klicka här för att svara