Vi har gamla duschväggar som vi vill byta ut men de är satta i/på en förhöjd kant i kaklet som blir i vägen efter bytet.
Kan man försiktigt knacka sönder det förhöjda kaklet och ersätta det med nytt kakel så det blir platt istället?
Eller är det för stor risk att man sabbar tätskiktet? (vet inte vilket tätskikt som finns där under)
Andra tankar?
Kan man försiktigt knacka sönder det förhöjda kaklet och ersätta det med nytt kakel så det blir platt istället?
Eller är det för stor risk att man sabbar tätskiktet? (vet inte vilket tätskikt som finns där under)
Andra tankar?
Har dom satt kanten löst ovanpå ett helt golv kan det gå bra men är det inbyggt i golvet är det nog kört att ta upp så många plattor (har ni ens nya liggandes?) och sen skarva ihop allt.
Jag vet tyvärr inte om kanten är lagt på bara, eller om kanten går ner hela vägen i golvet. Jag utgår från det värsta om jag ska ge mig på det. Upptäcker jag att kanten är fixerad på hela plattor så kanske det går fint att knacka lös dem och slipa bort det som är kvar mot de gamla plattorna?Stefan N skrev:
Men om de går ner hela vägen så tänkte jag istället skarva med en helt annan färg som får "rama in" duschen. Men det kanske är svårt att lyckas med?
Klicka här för att svara