Jag har ett telefonabonnemang hos Fello och de lämnar inte ut mitt nummer så att det blir sökbart på min person, vilket jag tycker är jättebra.
I fritidshuset har jag en Ontech-grunka som jag kan kommunicera med för att starta el t ex och i den sitter ett SIM-kort från Telia. Det blev strul med det i somras, det är en annan historia jag skulle kunnat berätta om, och Telia försäg mig med ett nytt kort. Jag testade det i en tfn och helt plötsligt får jag ett sms från verkstaden där jag lämnat in bilen för rep. Jag lyckades få bort informationen från Eniro och hitta.se men såg nu häromdagen att det ligger kvar på merinfo.se. Där hittar jag tyvärr inget sätt att radera. Helst skulle jag villa knäppa Telia ordentligt på näsan men de är så förbannat jobbiga att ha att göra med deras Kundtjänst. Är det någon som har insikt på hur jag kan få bort informationen?

Googlat lite nu och loggat in på merinfo.se med bankid för att ta bort uppgifter... vi får se hur det går, de ska tydligen återkomma...

Är det inte bättre att ge bilverkstaden rätt telefonnummer så de kan få tag på dig?

P Peter_Ker skrev:
Är det inte bättre att ge bilverkstaden rätt telefonnummer så de kan få tag på dig?
Du måste ha missuppfattat min fråga, prova igen.

Jag kan logga in på mina tjänster hos Telia och välja att jag vill ha hemligt nummer. Men jag bor i Finland så jag vet inte om samma fungerar i Sverige.

Martin Liljedahl Martin Liljedahl skrev:
Jag kan logga in på mina tjänster hos Telia och välja att jag vill ha hemligt nummer. Men jag bor i Finland så jag vet inte om samma fungerar i Sverige.
Jag ringde till Telia som skulle fixa det. När jag tittar på mitt kontantkortsabb på "Mitt Telia" står det 0kr för månadskostnad, ändå dras det 15 kr/mån från saldot, det betraktades inte som månadskostnad tydligen. Jag kunde inte heller få historik mer än två månader bakåt vart pengarna på kortet tar vägen utöver de 15. Jag vet att det inte har använts sedan jag fyllde på 100 i höstas och nu är det 6,18 kr kvar. Telia är märkligt.

ClasseClas
På min Ontech bytte jag till Halebop kontantkort när Telia började debitera sin månafsavgift på 15 kronor.

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
På min Ontech bytte jag till Halebop kontantkort när Telia började debitera sin månafsavgift på 15 kronor.
Aha..jag har också kortet i en Ontech. Surfat in på Halebop, där fanns många varianter på kontantkort, vilket har du? En del verkar ha bara en månads giltighet...

ClasseClas
Jag har det som heter GO! Man måste använda kortet och fylla på pengar ibland men inte var 30e dag.

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.