Här är en liknande fråga som din. https://www.byggahus.se/forum/threads/fa-bort-skruvarna.430708/
Det är insexskruv med mässingsplombering.
Knacka med något plant så kulorna blir lite platta så styr borren bättre (ett större insexbits eller torxbits brukar jag använda).
Borra bort mässingsplomberingarna med ett 3,5mm borr, plomberingarna följen vanligtvis med borren ut men ibland får man ta en liten mejsel och bryta bort det sista.
Det går jättelätt att borra ur plomberingen, har du ingen 3,5mm borr så går det att använda 3-4mm borr men jag föredrar att använda 3,5mm borr.
Knacka med något plant så kulorna blir lite platta så styr borren bättre (ett större insexbits eller torxbits brukar jag använda).
Borra bort mässingsplomberingarna med ett 3,5mm borr, plomberingarna följen vanligtvis med borren ut men ibland får man ta en liten mejsel och bryta bort det sista.
Det går jättelätt att borra ur plomberingen, har du ingen 3,5mm borr så går det att använda 3-4mm borr men jag föredrar att använda 3,5mm borr.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "insexskruv"
Insexskruv
Insexskruvar är specifika skruvar som har ett sexkantigt hål i huvudet. Dessa skruvar drivs med hjälp av ett verktyg kallat insexnyckel eller insexmejsel, som passar in i det sexkantiga hålet.
Läs mer
jag har popnitborr på 3,3mm. Funkar det eller måste jag fixa en 3,0 / 3,5 mm metallborr.1 123abc skrev:Det är insexskruv med mässingsplombering.
så hade jag på låset i förra lgh. Men detta är helt annorlunda. Det är mässingkula inslagen i insex/torx skruven. Den skyddar så man inte ska kunna skruva bort låset enkelt.U Uffe A skrev:
Ok är ingen låssmed och har inte sett din variant innanD DarBerk skrev:
Hoppas att du med hjälp av de andra tipsen kan få rätt på det
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Är det mässingskulor så är det ju som sagt bara borra ur dem....Får man bara ett hål i dem och kan stoppa in nåt så är de ju bara vicka ur antar jag. Eller om de fastnar på borren som sagt...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden