Hej,
Håller på och renoverar där hemma, och efter att ha rivit tapet från väggarna har jag stött på ett problem:
Sladden är inrullad i tapet (se bifogad bild). Den enda framgång jag har haft med att ta bort det är att pilla bort, men på vissa ställen är det så fastklistrat att inte ens det går. Och det ser förskräckligt ut! Vet inte om sladden går att byta ut, den är kopplad till mediauttaget och går upp i taket.
Har någon annan erfarenhet av något liknande och har tips? Eller är det bara att bita det sura äpplet och pilla bort tapeten i några timmar? Första gången jag renoverar själv så har väldigt lite erfarenhet.
Håller på och renoverar där hemma, och efter att ha rivit tapet från väggarna har jag stött på ett problem:
Sladden är inrullad i tapet (se bifogad bild). Den enda framgång jag har haft med att ta bort det är att pilla bort, men på vissa ställen är det så fastklistrat att inte ens det går. Och det ser förskräckligt ut! Vet inte om sladden går att byta ut, den är kopplad till mediauttaget och går upp i taket.
Har någon annan erfarenhet av något liknande och har tips? Eller är det bara att bita det sura äpplet och pilla bort tapeten i några timmar? Första gången jag renoverar själv så har väldigt lite erfarenhet.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Hej Menvadihelv, välkommen till Bygga Hus-forumet!
Tapetklister brukar vara vattenlösligt, så blöt på, så kanske det lossnar.
Annars är kanske det smartaste att byta sladden, de brukar inte vara så dyra.
Men då måste du naturligtvis komma åt båda ändarna.
Tapetklister brukar vara vattenlösligt, så blöt på, så kanske det lossnar.
Annars är kanske det smartaste att byta sladden, de brukar inte vara så dyra.
Men då måste du naturligtvis komma åt båda ändarna.
Har en ångmaskin, är det bara att köra på? Finns det inte risk för att man skadar sladden då?KnockOnWood skrev:
Sladden går upp i taket, så det alternativet får man väl ta och glömma..
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara