Hej!
Vi har köpt ett hus byggt på 50-60 talet. Vi ska måla ett av rummen där det innan har varit tapet. Bland annat sågspånstapet. Jag tänkte att det blir en enkel match med en ångmaskin. Men vi är så tveksamma när ni verkligen har fått bort all tapet. Ibland kommer vi till spackel men under det finns ytterligare ett lager som vi tror är tapet? Se lite bilder.
Vid ventialtipnstrumman är vi ju nere för långt, vid gipset. Men lagret på gipset är ej grått som jag förväntar mig utan ljusbeige? Är det på den nivån vi bör sluta?
Vi har köpt ett hus byggt på 50-60 talet. Vi ska måla ett av rummen där det innan har varit tapet. Bland annat sågspånstapet. Jag tänkte att det blir en enkel match med en ångmaskin. Men vi är så tveksamma när ni verkligen har fått bort all tapet. Ibland kommer vi till spackel men under det finns ytterligare ett lager som vi tror är tapet? Se lite bilder.
Vid ventialtipnstrumman är vi ju nere för långt, vid gipset. Men lagret på gipset är ej grått som jag förväntar mig utan ljusbeige? Är det på den nivån vi bör sluta?
Jag hade rivit ner all väggbeklädnad och satt upp nytt gips.
Klicka här för att svara


