Hej!
Som kroniskt ohändig har jag nu gett mig på mitt första projekt. Vi vill måla om hall + sovalkov (gemensam yta) i lägenhet från sent 30-tal. Hade samlats på en hel radda av tapeter som vi rivit ner, dock sitter det ett extremt jobbigt tunt lager av typ ”tapetklisterpapper”(?) precis ovanpå betongen. Det funkar hyfsat med tapetlösningsmedel och spackelskrapa, men är så extremt pilligt och jobbigt. Finns det något mer effektivt sätt att få bort dessa rester innan man kan börja bredspackla alla väggar?

Har också förstått att renoveringsgips kan vara en idé, men antar att även då behöver väggarna vara så rena som möjligt?
På bilden är den lite mörkare ytan där jag skrapat bort med tapetlösningsmedlet, det ljusa är alltså där själva resterna sitter.

Tacksam för alla råd som finns, dumförklaringar uppmanas också då jag egentligen inte har någon koll på det här alls! Mvh

• IMG_4528.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
slipkloss med sandpapper?

useless useless skrev:
slipkloss med sandpapper?
Känns rimligt! Vad för grovhet skulle du kört?

När jag bodde i lägenhet och hade betongväggar körde jag med Biltemas tapetbortagare. Den var guld värd och gjorde jobbet riktigt snabbt.

G Gud_ skrev:
När jag bodde i lägenhet och hade betongväggar körde jag med Biltemas tapetbortagare. Den var guld värd och gjorde jobbet riktigt snabbt.
Men den tar väl inte bort limrester från betong? Enklast är som sagt var att slipa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.