videon talar för sig själv. Jag vill ta bort hela altanen. Frågat innan här men utan såhär mycket kött på benen. Nu har jag krävt upp runt ett fundament.
Men behöver reda ut om allt är leca block och om det då bara är att gå loss?! Med vad? Min man vill betala någon för att göra detta, men det tror jag är lite onödigt. Men bara min killgissning.

• IMG_7717.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7718.jpeg
    Skapa konto
Hej

Ett perfekt tillfälle att utöka maskinparken med en sådan här. Så slipper ni en hel del fysiskt arbete med att slå sönder betongen 😉.

1777712317375.png
Skapa konto

Svårt att se på videon om även det mellan stöden är av lättklinkerblock. Borde gå att höra om du slår med en hammare om det är puts eller enbart betong. Någon armering lär det finnas i alla fall.

Alternativet till inköp av en minigrävare är väl storsläggan och vinkelslip.

Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Hej

Ett perfekt tillfälle att utöka maskinparken med en sådan här. Så slipper ni en hel del fysiskt arbete med att slå sönder betongen 😉.

[bild]
Svårt att se på videon om även det mellan stöden är av lättklinkerblock. Borde gå att höra om du slår med en hammare om det är puts eller enbart betong. Någon armering lär det finnas i alla fall.

Alternativet till inköp av en minigrävare är väl storsläggan och vinkelslip.

• image.jpg
    Skapa konto
RoTe
Slägga heter ett bra verktyg, ju större desto bättre... Glöm inte skyddsglasögon!

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Går din man och du på gym?

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Balkarna ser ut att vara gjutna av betong. Så borrhammare med bilningsmejsel skulle jag använda mig av. Storslägga kan så klart fungera också om en vill få in kroppsträning samtidigt.

Lär vara armering i balkarna så en vinkelslip eller bågfil är bra att ha också.

• Gilla
gangsberg och 1 till
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Balkarna ser ut att vara gjutna av betong. Så borrhammare med bilningsmejsel skulle jag använda mig av. Storslägga kan så klart fungera också om en vill få in kroppsträning samtidigt.

Lär vara armering i balkarna så en vinkelslip eller bågfil är bra att ha också.
Tusen tack! Något jag kan göra själv i samband med pms? Min man vill ha folk till det, låter dyrt OM det går att använda
Hormoner. nu har jag tonåringarna till att ta upp trallen iallafall.

• Haha
Norgus och 1 till
  • Laddar…
Kattuna99 Kattuna99 skrev:
Tusen tack! Något jag kan göra själv i samband med pms? Min man vill ha folk till det, låter dyrt OM det går att använda
Hormoner. nu har jag tonåringarna till att ta upp trallen iallafall.
Tja, om pms påverkar dig så att du blir argsint och vill riva världen så passar det säkert bra att bila betong.
Borrhammaren vibrerar en del, så det känns i händerna efteråt. Men om ni är några som hjälps åt så blir det korta stunder som borrhammaren behöver hållas i.

Att låta ett företag sköta rivningen lär kosta några tusenlappar. Gissar att en grovarbetare kostar 700-800 kr per timme. Plus bil och kostnaden för att köra bort betongen.
En borrhammare kostar 800 kr på Jula och en flatmejsel 80 kr.

• Gilla
Kattuna99 och 1 till
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Går din man och du på gym?
Haha nej. Min man vill ha fackman på detta. Men jag kan själv. Speciellt vid rätt tid i månanden. Jag är dessutom starkare än än min man…

• Älska
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Att använda en bilningshammare kan vara mer effektivt och ta kortare tid för resten. Går säkert att hyra på Bauhaus eller via hygglo eller liknande.
Lite tyngre att hålla i men bättre på att ta sönder betongen än en borrhammare.

• Gilla
Kattuna99 och 1 till
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Tja, om pms påverkar dig så att du blir argsint och vill riva världen så passar det säkert bra att bila betong.
Borrhammaren vibrerar en del, så det känns i händerna efteråt. Men om ni är några som hjälps åt så blir det korta stunder som borrhammaren behöver hållas i.

Att låta ett företag sköta rivningen lär kosta några tusenlappar ha. Gissar att en grovarbetare kostar 700-800 kr per timme. Plus bil och kostnaden för att köra bort betongen.
En borrhammare kostar 800 kr på Jula och en flatmejsel 80 kr.
Bästa tipset. Ja jag blir arg och depressiv. Högg ju sönder endel under denna period senast, det blir nog jag och tonåringarna så länge de står ut. Men en sådan från jula duger? Vinkelslip och tigersåg har JAG.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Jag är dessutom starkare än än min man…
Det hade man som redan räknat ut 😂😎💪

Min man vill betala någon för att göra detta, men det tror jag är lite onödigt.
Perfekt!
Jag tycker du ska begära en helkväll med mat och dryck för att göra jobbet;)
(Är det för billigt kan mannen beställa och bekosta borttransport av ett par storsäckar som du/ ni kan lägga rivningsmtrl i)

Vi lejde bort det. Vilket jag är tacksam för. 5papp med bortforsling. Men en bit kvar. 😳😩

• image.jpg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.