13 611 läst ·
14 svar
14k läst
14 svar
Ta bort tackfärg som flagnar... vad next före målning? BILD finns!
Du kan testa att slipa och måla men det finns risk att det inte blir bra. Jag drog fast renoveringsgips med gipsputs och lite spikpugg här och var som jag sen spacklade och målade i liknande tak. Dock var det rätt ojämnt...
Ska se om allt gå borta... som det se ut just nu 70% av färg gick borta helt enkel. Tak se jämmt och rak ut.. det finns bara några små ömroden som behöver lite spackling... Imorgon vet jag mer.. men om det är så kan jag inte bara spackla dem må omroden och köra några gånger med Milltex RF?
Det var gammalt limfärg! Två dagar tvätta och skrapa (Helvete av jobb) Sen grundmalade med Liwa Tix Matt spärrfärg, spacklade slipade, spacklade igen och slutmålade med vatenbaserade tackfärg. Tacket är som ny nu.
[h=1][/h]
[h=1][/h]
har du skrivit på tablet eller mobil? roligt me tacketLambis skrev:
jag har dyxlexi så jag ser andras fel stavningar men aldrig mina egna när jag skriver.
Jag har inte dyxlexi, är bara Grek som inte pratar / skriver bra Svenska.
Atbråpå dyxlexi... det stavas dyslexi... som sagt inte bra på Svenska men på Grekiska
Nej men seriöst nu. Det är värt allt slit med taket och inte välja att "gömma" bara problemet.
Atbråpå dyxlexi... det stavas dyslexi... som sagt inte bra på Svenska men på Grekiska
Nej men seriöst nu. Det är värt allt slit med taket och inte välja att "gömma" bara problemet.
Klicka här för att svara