Hej!
Håller på att renovera en tvättstuga, har idag två blandare och en kran, kommer behöva flytta vatten som det finns till vask och tvättmaskin. Således har jag en del vatten som behöver tas bort och där funderar jag på hur man gör det på ett vettigt sätt. Se gärna mina bilder. Ska man bila fram rören hela vägen eller räcker det att bila upp där blandaren är så att man kan proppa rören?
Känns som att jag kommer behöva ta rörmockare för att hjälpa mig men hade varit bra om jag kan göra så mycket om kring jobbet som möjligt.
Håller på att renovera en tvättstuga, har idag två blandare och en kran, kommer behöva flytta vatten som det finns till vask och tvättmaskin. Således har jag en del vatten som behöver tas bort och där funderar jag på hur man gör det på ett vettigt sätt. Se gärna mina bilder. Ska man bila fram rören hela vägen eller räcker det att bila upp där blandaren är så att man kan proppa rören?
Känns som att jag kommer behöva ta rörmockare för att hjälpa mig men hade varit bra om jag kan göra så mycket om kring jobbet som möjligt.
Just det. Inte helt lätt att veta vad som är matningen dit från pannrummet men kanske går lista ut. Då får jag ju bila upp i plattan och dra en ny matning från VVB. Alternativet som jag funderat på är att bila fram rören på väggen (gissar att dom går rakt ner mot plattan) och sedan proppa dom utvändigt på väggen, det kommer att hamna bakom skåp sedan i så fall.RoTe skrev:
Är inte hela poängen med det här forumet att man ska kunna ställa frågor och byta erfarenheter? Har du inget konstruktivt att delta med så kan du avstå sådana här kommentarer.RoTe skrev:
Klicka här för att svara