2 810 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Ta bort radiator vid installation av golvvärme?
Har gått på vattenskador ett tag i min karriär... å inte har jag för mig att översvämmningar i badrum var någon stor del i vattenskade världen. Spruckna avloppsrör, galvrör i bjälklag och golvbrunnar som mattan hade " krupit ur ". Men detta var mycket på egna hem och inte i hyresrätter där folk har en förmåga att ställa till det
Nä sedan 2009 har man varit bra på att bygga bort dessa problem. Före 2009 har jag ett svagt minne av att procenten var 10-15%
Efter 2009-2018 så uppstår 4% av rörgenomföringar.
Men då ska man ha i åtanke att skador blir klassade som tätskiktsläkage i golv 24% även fast det är en rörgenomföring som läcker.
Efter 2009-2018 så uppstår 4% av rörgenomföringar.
Men då ska man ha i åtanke att skador blir klassade som tätskiktsläkage i golv 24% även fast det är en rörgenomföring som läcker.
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Jag renoverade mitt lilla badrum för ett par år sedan och ville också ha golvvärme. Jag bytte då ut radiatorn mot en snygg kromad handdukstork kopplad till vanliga värmesystemet. Den ger värme så att golvvärmen behöver arbeta mindre och ger sköna varma handdukar under vintern.
Om du köper handdukstork på Biltema blir det inte ens dyrt (typ 1500 kr med ventiler) och du behöver ingen konstig shunt eller fördelare som för vattenburen golvvärme. Om du är snål kan du stänga av golvvärmen och du har ändå en viss grundvärme i badrummet.
Om du köper handdukstork på Biltema blir det inte ens dyrt (typ 1500 kr med ventiler) och du behöver ingen konstig shunt eller fördelare som för vattenburen golvvärme. Om du är snål kan du stänga av golvvärmen och du har ändå en viss grundvärme i badrummet.
Klicka här för att svara