Jag ska göra om badrummet o ta bort elementet där o gjuta in slang i golvet, kan någon tipsa mig vad som blir bäst o billigast om jag tänker göra likadant med andra golv så småningom? Nu tänkte jag koppla in mig på elementet jag tar bort men gissar jag måste ha någon strypning av nåt slag? Har en garderob inne badrummet där tappvatten o även det som behövs för golvvärmen kommer att hamna. Tips på vad jag ska tänka på o vad som behövs? Förresten någon med erfarenhet av golvvärme o plastmatta i badrum elr kör alla klinkers?

Ingen expert här?

S
Glöm det med att koppla på elementrören , för att få ordning på det , så förbered för GV i garderoben som kan ta allt som kommer i framtiden . radiatorer ska ha högre temp än GV så den måste regleras

• Gilla
ptlf
  • Laddar…
S sjöbuse skrev:
Glöm det med att koppla på elementrören , för att få ordning på det , så förbered för GV i garderoben som kan ta allt som kommer i framtiden . radiatorer ska ha högre temp än GV så den måste regleras
Jo det förstår jag, undrade bara om det är nån typ av shunt o cirkulationspump jag behöver elr går det koppla på elementrören o sen nån typ av strypning på det?

Du behöver något i stil med: https://www.rinkabyror.se/artikel/purmo-shunt-minimix/

Tror att det finns lite billigare varianter av mera okänt märke om du söker på nätet.

Men om tanken är att fixa golvvärme i fler rum senare så kanske du skall sätta en lite större pump och fördelare på lämplig plats.

• Gilla
ptlf
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Du behöver något i stil med: [länk]

Tror att det finns lite billigare varianter av mera okänt märke om du söker på nätet.

Men om tanken är att fixa golvvärme i fler rum senare så kanske du skall sätta en lite större pump och fördelare på lämplig plats.
Tack! Trodde att man inte skulle behöva en extra pump men det kanske alltid behövs, ytan blir ungefär 6 kvadratmeter. Finns ju nåt som heter TA någonting också men har inte riktigt förstått vad som ska vara smartast ...

Stickan56 Stickan56 skrev:
Upp till 5 kvadrat finns dessa. Kan man kan tänja på de gränsen.
[länk]

Stickan
Tackar ! Men känns lite riskabelt tänja för man vill ju inte få för dålig värme heller tänker jag....borde ju finnas nåt som tar lite mer kvadrat men har inte hittat nåt men kanske för dålig på söka.

Stickan56
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.