Hej,
Går i tankarna om att ta bort denna radiator som yns på bilden/bilderna.
Det är kopplat golvvärme från kopplingen till radiatorn dom ni också ser.
Jag förstår inte varför de behöll radiatorn när detta gjordes, men så är det nu.
Är det någon som har koll på vad jag behöver göra för att kunna plocka bort denna radiator och ändå behålla golvvärmen?
Det är ett 2-rörs system. Och hur döljer man snyggast dessa kopplingar/rör som existerar.
Tacksam för svar, har ni några frågor är det bara att skriva.
Tack
Går i tankarna om att ta bort denna radiator som yns på bilden/bilderna.
Det är kopplat golvvärme från kopplingen till radiatorn dom ni också ser.
Jag förstår inte varför de behöll radiatorn när detta gjordes, men så är det nu.
Är det någon som har koll på vad jag behöver göra för att kunna plocka bort denna radiator och ändå behålla golvvärmen?
Det är ett 2-rörs system. Och hur döljer man snyggast dessa kopplingar/rör som existerar.
Tacksam för svar, har ni några frågor är det bara att skriva.
Tack
Plugga och bygg över med något.
Är det badrum? Stäng ner elementet helt först och kolla så att det går att få upp värmen fullt först.
Är det badrum? Stäng ner elementet helt först och kolla så att det går att få upp värmen fullt först.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
De kan ju ha gjort golvvärmen för att golvet ska bli skönare att gå på men behållit radiatorn för att ha tillräcklig effekt för att värma hela rummet. Så passa på nu när det är rejält kallt ute och testa om det blir varmt ordentligt (med dörren helt stängd) med radiatorn avstängd.
Det fungerar jätte bra. Elementet har varit helt avstängt i ca 6 timmar nu och det är fortsatt behagligt klimat med bara gv.Magnus E K skrev:
Klicka här för att svara