Kanske lite salt i såren och man ska inte gråta över spilld mjölk osv, men en rimligt bra golvläggare hade antagligen kunnat fixa skavankerna och skarva in parkett i golvelementen, slipat och lackat hela golvet så hade det varit som nytt sedan.M Malinoka skrev:Tanken var först att slipa golvet. Men det knarrar väldigt mycket och sticker upp lite här & där. Det är lite fläckar, brännmärken osv. Sen är det även golvelement som man ser på andra bilden jag la upp. Och dom går inte att använda så vi måste täcka över dom. + att vi har tagit bort en öppen spis där det bara ligger gipsskivor jus nu. Så därför känns det nu som det bästa alternativet är att lägga nytt. Annars tycker jag också det hade passat! Men något ljusare i så fall.
mexitegel skrev:
Ja det hade kanske gått. Men det verkar som vi ändå måste in under golvet och fixa till hela underlaget. Har svårt att tänka mig att man får upp parketten i hela bitar för det sitter ju spikar & allt möjligt. Men jag kanske har fel
Absolut det hade varit jättefint. Men känns svårt eftersom vi måste byta hela underlaget. När vi flyttade in så var det tanken men nu känner man sig lite kluven.M Manfreds skrev:
Tack för tips! Det var ju inte så farligt dyrt. Bor i Småland.KnockOnWood skrev:
Okej! Ja det blir säkert kanon när det är klart. Ja vi får också ta rum för rum. Har småbarn också så nu känner man att man kanske bara måste ta den smidigaste lösningen. (Trots att jag var villig att slita upp golvet lite snabbt)Appendix skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara