557 läst ·
3 svar
557 läst
3 svar
Ta bort oanvänd dosa eller låta vara kvar och tapetsera över?
Jag har i vardagsrummet två uttag för taklampor och två separata brytare till dessa. Använder bara ena uttaget. Tycker det är fult med de två brytarna bredvid varandra, så nu inför tapetsering kopplade jag om så att båda uttagen går på samma brytare, och monterade bort den andra oanvända brytaren.
Dosorna är gamla plåtdosor och förbundna med plåtrör av något slag. Spikade i regeln bakom. Eftersom jag bara kommer att använda ena dosan vill jag helst få bort den andra, men det går inte på ett enkelt sätt då de liksom sitter ihop med röret. Frågan är då, är det OK att bara plugga igen den oanvända med typ en träbit/gips, spackla och tapetsera över? Det är inga ledningar kvar i den, men röret till den dosa som fortfarande används finns ju där ...
Dosorna är gamla plåtdosor och förbundna med plåtrör av något slag. Spikade i regeln bakom. Eftersom jag bara kommer att använda ena dosan vill jag helst få bort den andra, men det går inte på ett enkelt sätt då de liksom sitter ihop med röret. Frågan är då, är det OK att bara plugga igen den oanvända med typ en träbit/gips, spackla och tapetsera över? Det är inga ledningar kvar i den, men röret till den dosa som fortfarande används finns ju där ...
Sitter dom under varandra och inga ledninggar går vidare ner mot golvet i den nedersta, så går det bra att ha en brytare i den övre och tappesera över den nedre. Kanke lätt att komma fel för barn och knäcka tapeten, går då att stoppa tidningspapper hårt i dosan och spackla över.
De sitter bredvid varandra. Inga ledningar alls kvar i den tömda dosan. Och inga barn kvar hemma längre, annars hade det garanterat landat en innebandyboll precis där!J jonaserik skrev:
Klicka här för att svara