Vi har bestämt oss för att behålla HTH köket. Har hittat ett från Vedum som vi gillar och tänker utgå från det när vi träffar HTH. Var inte så positivt inställda till HTH (butiken i Göteborg är allt annat än kul). Var i Jönköping igår (hade lite tid mellan två möten - kanon) och vilken skillnad. Deras nya lokaler är kanonfina - fick massor av inspiration och säljarna var mycket bra. Så nu blir det HTH. Fast nu har vi börjat tveka om husmodell istället. Antingen blir det ett Sonett eller ett Melodi...
Vi valde bort HTH-köket till vårt Sjödalshus för med våra ändringar tyckte vi att det blev för dyrt och så fastnade vi inte direkt för deras produkter. Vi var runt till en massa köksfirmor och begärde offerter och vi fastnade till slut för Invita då deras säljare var kanonbra (och dom hade riktigt snygga kök). Han föreslog en massa vettiga förändringar som gjorde köket mycket bättre. Inga andra säljare, inklusive HTH, påpekade någonting om vår planering. Nu blev köket lika dyrt ändå fast med den hjälp vi fick så tyckte vi att det var värt det. Inga problem med snickarna heller, säljaren kommer att komma ut och visa dom hur köket skall monteras.
Vi får tillbaka 75% av dom 34000:-, 25500:-, som standardköket var "värt". Vad jag förstår så betalar Sjödalshus 25500:- för köket med deras rabatter. Vad jag skulle betala, mao om det rabatterade priset eller fullpriset är inräknat i huspriset, visste inte hussäljaren.
Någon frågade om Kvik. Vi var där men vi fick aldrig någon offert trots upprepade påstötningar...
Vi får tillbaka 75% av dom 34000:-, 25500:-, som standardköket var "värt". Vad jag förstår så betalar Sjödalshus 25500:- för köket med deras rabatter. Vad jag skulle betala, mao om det rabatterade priset eller fullpriset är inräknat i huspriset, visste inte hussäljaren.
Någon frågade om Kvik. Vi var där men vi fick aldrig någon offert trots upprepade påstötningar...
Klicka här för att svara