Hej, jag har köpt termostat från tado kopplat till homekit och ska nu montera bort den gamla manuella termostaten från elementet men jag bara undrar, hur gör man?

Metallbiten på utsidan ser ut att vara rundad och inte insexnyckel men jag kan ha fel!? Jag har provat med en polygrip men det är svårt att få grepp om den. Hjäääälp!

• Radiatorkran med siffror och markeringar, monterad på vit rörledning, inställningsvred i plast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Målad radiatorventil med avtagen plastknopp och synlig spindel i en byggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror inte du behöver oroa dig för vredet, vad jag begriper av Tado så kan de inte vrida på ett sådant vred utan det är den modernare modellen med ett stift som Tado jobbar ihop med.

Så det blir att tappa ned systemet och byta till lite modernare ventiler.
Men varför inte göra som de flesta andra och styra med en shuntautomatik?

Protte

prototypen prototypen skrev:
Jag tror inte du behöver oroa dig för vredet, vad jag begriper av Tado så kan de inte vrida på ett sådant vred utan det är den modernare modellen med ett stift som Tado jobbar ihop med.

Så det blir att tappa ned systemet och byta till lite modernare ventiler.
Men varför inte göra som de flesta andra och styra med en shuntautomatik?

Protte
hej, jag vill ha olika temperaturer i olika rum. Ville bara klargöra att det är ju en vanlig ventil med pigg. Det handlar bara om hur jag får bort vredet alltså.

• Gilla
Tomas Carlsson7319
  • Laddar…
Det sitter en insexskruv mitt på ratten.
Sök på "NAF 57/64" så hittar du förslag på insatser för att byta till för att få en pinne till termostat.

• Gilla
Tompa_79
  • Laddar…
Tack för svar. Det kommer väl innebära att jag behöver tömma systemet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.