Håller på med en källarrenovering och ska to bort en gammal brunn,den sitter i serie med en spygatt .
Vill ju inte att det ska lukta utanför hur löser jag det med ett enkelt vattenlås som kan spolas utifrån utifall det blir stopp.
Brunnen ligger i ett garage som ska bli rum så golvet ska gjutas igen.
Vill ju inte att det ska lukta utanför hur löser jag det med ett enkelt vattenlås som kan spolas utifrån utifall det blir stopp.
Brunnen ligger i ett garage som ska bli rum så golvet ska gjutas igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som Claes sa är det bra med en sandfångare eftersom regnet dra in mycket skit i avloppet. Egentligen bor man koppla spygatten inne på en dagvatten ledning.
Kanske blir en sandfålla till sommaren,dagvatten går ej då det inte finns i gatan.
Spygatten ligger under tak och är väl torr större delen av året,har ingen panik med detta rum som är sist på priolistan .
Renoveringen är en följd av översvämning vi fick i Gävle.
Näst sista rummet har ja o göra med ett tag till
Spygatten ligger under tak och är väl torr större delen av året,har ingen panik med detta rum som är sist på priolistan .
Renoveringen är en följd av översvämning vi fick i Gävle.
Näst sista rummet har ja o göra med ett tag till
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara