568 läst ·
4 svar
568 läst
4 svar
Ta bort fasen
Om man vill göra 12 vägguttag i mindre ( ca 2,5 kvadrat) låsta utrymmen omöjliga att använda i en hyresfastighet, kan man då ta loss fasen och isolera kabeländen, och sen sätta tillbaka fronten på uttaget och ev. tejpa för uttaget också?
Finns det någon fara med det eller annan nackdel? Det får inte bli för komplicerat för den som ska göra jobbet.
Finns det någon fara med det eller annan nackdel? Det får inte bli för komplicerat för den som ska göra jobbet.
Om det ligger mitt i en grupp kan det vara två ledare på kopplingsplinten. Dessa måste då kopplas ihop för att inte resten av gruppen skall sluta fungera. Vare sig detta krävs eller inte så isoleras änden bäst med en kopplingsklämma. Skulle det inte finnas något annat på gruppen än detta uttag så går det ju också att koppla loss det i centralen.
Klicka här för att svara
