Hej!

Kan någon förklara hur man enklast kan ta bort färg som målats på badrumsgolv i plast? Tidigare ägare har målat och nu börjar golvfärgen bli klibbig. Vi vill ta bort färgen om möjligt.

Hur går man tillväga och hur mycket jobb är det? Lacknafta och skurborste? Vill heller inte "förstöra" befintlig plastmatta (har inte tänkt totalrenovera badrummet på några år helst).

Tack på förhand.

Jag skulle nog testa linoljesåpa. Testa på liten yta och pensla på och täck med gladpack och låt det verka ett tag.
Div lösningsmedel kommer inte att lösa nån färg men kanske däremot mattan så det skulle jag undvika. Nu vet jag inte hur mattan reagerar på såpan men testa först som sagt......

S Stefan1972 skrev:
Jag skulle nog testa linoljesåpa. Testa på liten yta och pensla på och täck med gladpack och låt det verka ett tag.
Div lösningsmedel kommer inte att lösa nån färg men kanske däremot mattan så det skulle jag undvika. Nu vet jag inte hur mattan reagerar på såpan men testa först som sagt......
Ok, bra tips. Men vad är "ett tag"? Minuter, timmar, dagar?

Har aldrig provat det själv så man får nog testa sig fram. Tror inte det handlar om minuter dock. Tänkte mest så inte mattan börjar påverkas om man låter det vara över natten eller nåt.........

• Gilla
faca
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.