4 572 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Ta bort ett lager med färdigmurad lecablock?
Kör med diamantklinga på vinkelkap från båda sidorna, sedan knacka in ett antal yxor eller kilar längs med spåret, alternativt banka loss det på samma sätt som när du delar en lecasten. Har tagit upp öppningar för fönster och dörr med denna metod i leca vägg, och det funkar bra. Kan tänka att det är svårt att få bort en hel rad, men att dela mitt på en sten går. Är förmodligen svårt att få en bra jämn yta beroende på vad som skall ligga på, men det gåt ju alltid att gjuta betongsula på.
Tompa
Tompa
Jag hade samma problem tog en gammal vanlig klinga..
Spikade fast en regel på lecan satte klingan mot den och sågade.
Dammar som satan klingan blir slö men det funkar fin fin.
Visst du kommer inte igenom hela lecablocket men en vanlig klinga tar 45-60mm i djup
efter det samma sak på andra sidan =120mm.
Vilken leca har du?
det räkte inte för mig (250 sten) så jag köpte en billig tigersåg på Rusta som då orkade ta den sista lilla biten så jag fick ett fint snitt.
Funkade klockrent och gick snabbt. ca 30löpmeter på en kväll.
PS munskydd och glasögon ett måste, se till att grannarna inte målarom eller dammar mattorna....
Spikade fast en regel på lecan satte klingan mot den och sågade.
Dammar som satan klingan blir slö men det funkar fin fin.
Visst du kommer inte igenom hela lecablocket men en vanlig klinga tar 45-60mm i djup
efter det samma sak på andra sidan =120mm.
Vilken leca har du?
det räkte inte för mig (250 sten) så jag köpte en billig tigersåg på Rusta som då orkade ta den sista lilla biten så jag fick ett fint snitt.
Funkade klockrent och gick snabbt. ca 30löpmeter på en kväll.
PS munskydd och glasögon ett måste, se till att grannarna inte målarom eller dammar mattorna....
Klicka här för att svara