Hej! Har en Electrolux cs20 som jag kopplat bort övre elementet och fläkten för att få det funka.
Nu vill jag ta bort dom för att skapa mer plats i ugnen för bredare saker.
Nån som vet hur fläkten sitter fast samt om det bara är att ta bort elementet och sätta en aluminium platta över hålet?
Nu vill jag ta bort dom för att skapa mer plats i ugnen för bredare saker.
Nån som vet hur fläkten sitter fast samt om det bara är att ta bort elementet och sätta en aluminium platta över hålet?
Jag läste din andra tråd och blev imponerad över hur mycket fel den innehöllJ Johnniea skrev:
dina bilder visar ringelementet trefas och cirkulationsfläkten
cirkulationsfläkten är väl ingen fördel vid pulverlack?
ringelementen ett eller flera behöver du väl för att få upp temperaturen eller har du löst detta på annat sätt?
annars är det bara att ta bort dessa
såväl fläktblad som element har ju bara små hål i plåten lätta att täcka om man så behöver
sälj elementpacket och fläktmotorn ca 20tkr styck
Vad har det hur jag löst det med saken att göra?returen skrev:
Jag läste din andra tråd och blev imponerad över hur mycket fel den innehöll
dina bilder visar ringelementet trefas och cirkulationsfläkten
cirkulationsfläkten är väl ingen fördel vid pulverlack?
ringelementen ett eller flera behöver du väl för att få upp temperaturen eller har du löst detta på annat sätt?
annars är det bara att ta bort dessa
såväl fläktblad som element har ju bara små hål i plåten lätta att täcka om man så behöver
sälj elementpacket och fläktmotorn ca 20tkr styck
Jag har kopplat bort både fläkten och det övre elementet. Ja det tar längre tid, men det tar inte mer än 10 minuter få full temp för pulverlackering.
Det jag var ute efter var frågor hur fläkten satt då den satt fortfarande stumt fast efter man tagit bort skruven och insexskruven på axeln.
Produkter som diskuteras: "insexskruven"
Insexskruv
Insexskruvar är specifika skruvar som har ett sexkantigt hål i huvudet. Dessa skruvar drivs med hjälp av ett verktyg kallat insexnyckel eller insexmejsel, som passar in i det sexkantiga hålet.
Läs mer
GÄSP!J Johnniea skrev:Vad har det hur jag löst det med saken att göra?
Jag har kopplat bort både fläkten och det övre elementet. Ja det tar längre tid, men det tar inte mer än 10 minuter få full temp för pulverlackering.
Det jag var ute efter var frågor hur fläkten satt då den satt fortfarande stumt fast efter man tagit bort skruven och insexskruven på axeln.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Ta bort ett vattenelement permanent.
Värme allmänt -
Elementventil fastnat, kan jag rucka på ventilen med borttagen packbox
Värme allmänt -
Tar bort elelement - vad gör jag med kabeln?
El -
Ta bort ett vatten element
Vatten & Avlopp -
Mockfjärds elementhus - ta bort skorsten
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur