4 183 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Ta bort asfalt vid omdränering
En kompis försökte alla metoder - pik, handyxa, vinkelslip... Det enda som återstod var att blästra. Funkar men det blir slabbigt i gropen...
Hur svårt det är beror på hur bra skyddet är. Dvs är det bra så är det svårt att få bort.
Som jag förstår det är det bra om man får bort minst en tredjedel. Blästrar man gör man "ränder"...
Hur svårt det är beror på hur bra skyddet är. Dvs är det bra så är det svårt att få bort.
Som jag förstår det är det bra om man får bort minst en tredjedel. Blästrar man gör man "ränder"...
Hej
Asfalt eller gunfridol är ett skit att få bort,men jag körde med en vinkelslip och en skiva vasedd för sten,det funkerade ganska bra.Men det går åt rejäla skydd,
så som ansikts&andningsskydd för det dammar rejält.
Jag körde med maskinen så att grundmuren blev randig
Tog bort ca 50% och isolerade med pordrän.
Det är nu 15 år sedan och källarväggarna är kruttorra
Asfalt eller gunfridol är ett skit att få bort,men jag körde med en vinkelslip och en skiva vasedd för sten,det funkerade ganska bra.Men det går åt rejäla skydd,
så som ansikts&andningsskydd för det dammar rejält.
Jag körde med maskinen så att grundmuren blev randig
Tog bort ca 50% och isolerade med pordrän.
Det är nu 15 år sedan och källarväggarna är kruttorra
Produkter som diskuteras: "andningsskydd"
Andningsskydd
Andningsskydd är viktiga för att skydda dig från skadliga partiklar, gaser och ångor när du utför olika arbeten. Vårt utbud inkluderar engångsandningsskydd, halvmasker och helmasker, samt filtrerande halvmasker med ventiler, alla utformade
Läs mer
Kan varmt rekommendera att ta dit en firma som blästrar. Tog dem 2-3h att få bort _all_ asfalt. Djävulskt snyggt bidde det. Kommer inte ihåg prislappen men kan väl ha varit 3000 spänn. Kolla på blästrare i gula sidorna och ring runt.
Med tanke på hur det såg ut i "diket" innan de var där spelade det mig mindre roll att det blev lite våtare och att det låg ett tunt lager bortblästrad asfalt i botten.
Med tanke på hur det såg ut i "diket" innan de var där spelade det mig mindre roll att det blev lite våtare och att det låg ett tunt lager bortblästrad asfalt i botten.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden