19 430 läst ·
41 svar
19k läst
41 svar
Systemair VSR500 vs Östberg Heru S160 v1.0
Yes, ligger och väntar på installation, dvs så snart jag får en timme över. Har skruvat ut den delen en gång själv och det skall inte ta mer än en timme, haken är att undertecknad måste göra det liggande på krypvinden, har prevcis så mycket plats till sidan om aggregatet att jag kan ta av dörren innan det slår i snedtaket. Så här i efterhand borde jag kanske satt väggen lite längre ut, men här är vi.
Det kan finnas flera varianter på lösningar. Vårt aggregat förde ett himla oväsen, så om du får ett som inte gör det kan du slappna av, tror jag. I annat fall så finns det säkert en enkel lösning idag.ulfben skrev:
Hej alla!
Min nya tysta rotormotor (på en Östberg 160) stannar och larmar av någon anledning. Det kan ske ganska slumpmässigt med någon dags eller någon veckas mellanrum.
För att få igång allt igen måste jag starta om aggregatet. Jag gör det via fjärrpanelen.
Alldeles nyss fick jag information från Östbergs support att de har ett systematiskt fel som de just nu felsöker och kommer att åtgärda med hög prioritet.
De kommer att höra av sig till alla som fått den nya rotormotorn så fort de har en lösning på problemet.
Man blir lite trött på allt krångel med aggregatet, men det gör faktiskt inte mig så mycket när man får en så bra support.
Min nya tysta rotormotor (på en Östberg 160) stannar och larmar av någon anledning. Det kan ske ganska slumpmässigt med någon dags eller någon veckas mellanrum.
För att få igång allt igen måste jag starta om aggregatet. Jag gör det via fjärrpanelen.
Alldeles nyss fick jag information från Östbergs support att de har ett systematiskt fel som de just nu felsöker och kommer att åtgärda med hög prioritet.
De kommer att höra av sig till alla som fått den nya rotormotorn så fort de har en lösning på problemet.
Man blir lite trött på allt krångel med aggregatet, men det gör faktiskt inte mig så mycket när man får en så bra support.
Tack för info. Har inte fått tummen ur och stöta på dom. Kör fortfarande gamla motorn. Hade liknande problem initialt. Men det berodde på dåliga tempgivare. Slutade krångla efter byte.B Byggmes skrev:Hej alla!
**edit**
Känns som att det är läge för ett förtydligande. Trots diverse problem, tycker jag att de i mitt fall varit av lägre dignitet. Är inte på något vis ute efter att kasta skit på Östberg utan istället lösa problemen. All credd till Östberg supporten. Hade troligtvis valt samma aggregat idag.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden