M Mats skrev:
Det enda jag funderar på är om ni har funderat på ev övernattande gäster?
Jadu, där finns det 2 tankar! Den ena är bäddsoffa i allrummet som då får funka för övernattande gäster. Men sen funderar jag även att på sikt bygga en vinterisolerad friggebod med en liten wc då min styvmor är extremt kattallergisk och inte kan vistas hos oss i mer än 30 min nu innan det börjar irritera :/ så tänker att ett fristående allergifritt boende är bättre?

Har f.ö. Funderat/ritat om ritningen lite i huvudet nu :crysmile:
 
  • Gilla
Mats
  • Laddar…
Helt OT men vad i hela friden är den blå grejen på norr-kortet?
 
Dalbotant Dalbotös skrev:
Helt OT men vad i hela friden är den blå grejen på norr-kortet?
Haha! Är förvånad att ingen kommenterat den tidigare! Det är en skulptur.. Finns sådana utplacerade runt hela sjön samt även på vissa ställen i byn:)
 
J Jarlsgård skrev:
Nä fönster hela vägen ner vet jag är opraktiskt.. Så hur jag löser det får jag filura på!
Så här kan det se ut. Ursäkta röran nu på fredagskvällen!
Använd kök med timmerväggar, vita kaklade nischer med blommor och köksutrustning på bänkarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väldigt praktiskt med fönsternischerna att ställa smågrejor och blommor i.
 
  • Gilla
Jarlsgård
  • Laddar…
God morgon!

Nu har jag suttit och knåpat ännu lite mer planlösning och öhm.. tja den är inte direkt lik den andra :crysmile:

Frågan är om jag är något mer på spåren, väntar fortfarande på detaljplan och utgår helt från mina tankar om hur det kommer se ut.

Men om det blir som jag tror så blir som sagt tomten 24m bred med infart från höger .

Planlösning av ett hus med integrerat garage, centralt kök och genomgående utsikt, arbetsrum och två sällskapsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har inte heller nu satt ut alla fönster. Tänker att när man går in genom huset så ser man rakt igenom det! Huset har ökat 3.4m i bredd men fått integrerat garage så byggytan hade nästan blivit mindre ändå, övrigt? BOA har ökat med 10m², dock har ett arbetsrum tillkommit :) Tänker även att man med köket centralt placerat får möjlighet att välja vilket av sällskapsrummen man vill ha som matplats/vardagsrum då de är mer eller mindre identiska i storlek :surprised:

Tankar?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
J Jarlsgård skrev:
Tänker att när man går in genom huset så ser man rakt igenom det!
Fint!
Med ett fönster i andra änden?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Fint!
Med ett fönster i andra änden?
Ja precis!
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
3D-ritning av en lång korridor med rum till vänster och höger samt ljusinsläpp längst fram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Typ såhär @BirgitS :)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Har några idéer som kanske kan vara intressanta. Känns inte riktigt kompletta och jag fick inte in det där extra vardagsrummet bra.
Handritade anteckningar på en digital husritning som visar idéer för ombyggnad och tillägg av utrymmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Handritad skiss över husplan med rumsetiketter och möblemang, saknar ett vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Intressanta idéer!

Den första kändes mer rimlig än den nedre då bredden på huset stuckit iväg för mkt :thinking:

Angående sovrumsvägg/tvättstuga så är det avsiktligt som jag valt att göra en "osynlig" korridor på 150cm genom huset och inte dragit in den biten. Anledningen är för att man inte ska se köksinredningen när man kommer in i huset utan att det mer eller mindre ska vara fritt hela vägen till fönstret. Blir lite överaskningsmoment över det tänker jag när det gömmer sig utrymmen som man först inte riktigt sett? :thinking::D
 
Heij83
A Alecci skrev:
Tycker det i grunden ser bra ut, men hade nog vänt på delen föräldrasovrum/klädkammare så att man fått de senare mellan sovrummet och allrummet.
Tänkte precis samma sak, då får man ”ljud isolering” mellan sovrum och barndelen.
Kommer storken så kan man öppna det ”nya” rummet från barndelen
 
  • Gilla
Jarlsgård
  • Laddar…
K
Kan du inte lägga in en bild med tomten/din del av tomtområdet uppifrån, typ google Earth? Rita ut ungefär hur du tror att tomterna kommer att ligga var du har utsikt och var du vill ha mindre insyn.

Glöm inte att rita ut norr!
 
K Kallebo skrev:
Kan du inte lägga in en bild med tomten/din del av tomtområdet uppifrån, typ google Earth? Rita ut ungefär hur du tror att tomterna kommer att ligga var du har utsikt och var du vill ha mindre insyn.

Glöm inte att rita ut norr!

Tycker jag lät som en bra idé! Fixar det ikväll när jag kan sätta mig vid datorn :)

Tillägg på mitt förra inlägg:

Vill ha överraskningar så som ett kök som man inte ser, men samma åt andra hållet. Är man i köket/matplatsen så slipper man se ytterkläderna :)
 
Jag fick loss datorn lite tidigare än jag tänkt mig så här kommer en väldigt teoretisk bild!

Så ta måtten med en nypa salt :oops::rolleyes:
Satellitbild som visar en utmärkt tomt med planerat byggprojekt nära en sjö och väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K
Okej, så ingång till vänster, utsikt mot söder, vägen på andra sidan trädgård framför utsiken?

Eller på baksidan? Där du har garage :)

Blir det gångväg på framsidan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.