8 720 läst ·
112 svar
9k läst
112 svar
Synpunkter planlösning
Jadu, där finns det 2 tankar! Den ena är bäddsoffa i allrummet som då får funka för övernattande gäster. Men sen funderar jag även att på sikt bygga en vinterisolerad friggebod med en liten wc då min styvmor är extremt kattallergisk och inte kan vistas hos oss i mer än 30 min nu innan det börjar irritera :/ så tänker att ett fristående allergifritt boende är bättre?M Mats skrev:
Har f.ö. Funderat/ritat om ritningen lite i huvudet nu
God morgon!
Nu har jag suttit och knåpat ännu lite mer planlösning och öhm.. tja den är inte direkt lik den andra
Frågan är om jag är något mer på spåren, väntar fortfarande på detaljplan och utgår helt från mina tankar om hur det kommer se ut.
Men om det blir som jag tror så blir som sagt tomten 24m bred med infart från höger .
Har inte heller nu satt ut alla fönster. Tänker att när man går in genom huset så ser man rakt igenom det! Huset har ökat 3.4m i bredd men fått integrerat garage så byggytan hade nästan blivit mindre ändå, övrigt? BOA har ökat med 10m², dock har ett arbetsrum tillkommit
Tänker även att man med köket centralt placerat får möjlighet att välja vilket av sällskapsrummen man vill ha som matplats/vardagsrum då de är mer eller mindre identiska i storlek 
Tankar?
Nu har jag suttit och knåpat ännu lite mer planlösning och öhm.. tja den är inte direkt lik den andra
Frågan är om jag är något mer på spåren, väntar fortfarande på detaljplan och utgår helt från mina tankar om hur det kommer se ut.
Men om det blir som jag tror så blir som sagt tomten 24m bred med infart från höger .
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har inte heller nu satt ut alla fönster. Tänker att när man går in genom huset så ser man rakt igenom det! Huset har ökat 3.4m i bredd men fått integrerat garage så byggytan hade nästan blivit mindre ändå, övrigt? BOA har ökat med 10m², dock har ett arbetsrum tillkommit
Tankar?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Har några idéer som kanske kan vara intressanta. Känns inte riktigt kompletta och jag fick inte in det där extra vardagsrummet bra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Intressanta idéer!
Den första kändes mer rimlig än den nedre då bredden på huset stuckit iväg för mkt
Angående sovrumsvägg/tvättstuga så är det avsiktligt som jag valt att göra en "osynlig" korridor på 150cm genom huset och inte dragit in den biten. Anledningen är för att man inte ska se köksinredningen när man kommer in i huset utan att det mer eller mindre ska vara fritt hela vägen till fönstret. Blir lite överaskningsmoment över det tänker jag när det gömmer sig utrymmen som man först inte riktigt sett?

Den första kändes mer rimlig än den nedre då bredden på huset stuckit iväg för mkt
Angående sovrumsvägg/tvättstuga så är det avsiktligt som jag valt att göra en "osynlig" korridor på 150cm genom huset och inte dragit in den biten. Anledningen är för att man inte ska se köksinredningen när man kommer in i huset utan att det mer eller mindre ska vara fritt hela vägen till fönstret. Blir lite överaskningsmoment över det tänker jag när det gömmer sig utrymmen som man först inte riktigt sett?
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 037 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 037 inlägg
Tänkte precis samma sak, då får man ”ljud isolering” mellan sovrum och barndelen.A Alecci skrev:
Kommer storken så kan man öppna det ”nya” rummet från barndelen
Kan du inte lägga in en bild med tomten/din del av tomtområdet uppifrån, typ google Earth? Rita ut ungefär hur du tror att tomterna kommer att ligga var du har utsikt och var du vill ha mindre insyn.
Glöm inte att rita ut norr!
Glöm inte att rita ut norr!
K Kallebo skrev:
Tycker jag lät som en bra idé! Fixar det ikväll när jag kan sätta mig vid datorn
Tillägg på mitt förra inlägg:
Vill ha överraskningar så som ett kök som man inte ser, men samma åt andra hållet. Är man i köket/matplatsen så slipper man se ytterkläderna



