Hade nog försökt att inte ha vasken i hörnet... Sen kan jag tycka att ett sånt vägghörnskåp som ni har valt blir lite mer gammalmodigt, Kanske ett rakt hörnväggskåp? eller som någon tidare sa, vask eller spis i hörnet!

Hej!

Cullberg, håller med om att vägghörnskåpet är lite gammalmodigt, jag hade hellre velat ha ett rakt och ska se om det går att ändra.
Lukasl, offerten ligger nu på 98000 för skåpen och stenskivorna. Offerten är från Beijersbygg och köket är Marbodal
pinebar, vi kommer att ha en fristående spis med plattor och ugn i ett. I högskåpet på vänstra sidan är mikron inritad.
KnockonWood, det finns två fönster, ett vid matplatsen och ett mellan köksdelen och ön. Avståndet mellan ön och köksdelen är 1300mm, lite större än vi har nu. Rekommenderat mått är >1200.
Vi har alltid haft mikron på bänken och det samlas mycket damm, och så tycker jag det ser tråkigt ut, vill gärna ha rena ytor.

Pernilla

Mkt snyggt tycker jag. Får anlita dig när vi gör om vårat kök framöver ;-)

Nu har maken svängt angående vitt kakel och vill ha grönturkost - medelhavsgrönt. Jag är skeptisk. Visst behövs det färg men man kan få in färg genom gardiner och tapeter. Och så har han fallit för ett lönngolv. Jag vill ha ek genomgående i huset.
Vi måste bestämma oss före jul.

Jag tycker att det alltid är bra att hålla sig till basfärger, eller någon svag brytning åt något håll. Håller nog med dig om att man hellre piffar upp med saker som är lättare att byta ut.
Ek i hela huset hade jag valt. Valde det själv i vårat precis nybyggda hus. Mkt snyggt!

Lönngolv, vet inte hur detta är, men ek är hårdare tror jag. Hade absolut inte valt ett mjukt träslag som golv, björk och furu är helt förkastligt, ser ut som pricksjukan med märken efter ett tag.
Dessutom så är det att föredra med enhetliga golv i hela huset.

Maken tror på svart, men inte jag. Kanske någon ljus sommargrön färg? Har kollat i Konradsson och Golvabia. Har ni förslag på något grönt ljusare kakel? Ej mot lime, ej olivgrönt eller mörkgrönt. Ska gärna passa med rött och blåturkost.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.