2 700 läst ·
16 svar
3k läst
16 svar
Synpunkter på planlösning!
Oj tack så mkt för dina förslag det var över min förväntanGammelnörden skrev:
VARNING DET HÄR BLIR LÅNGT!Alebaleportocale skrev:
Vi har två flickor 5,5 o 4 år. Kommer nog en till, men inte innan ett hus står klart.
Vad jag vill ha:
Ett stort socialt kök med en ö där vi kan äta frukost och där barnen skall kunna tex rita, göra läxor på vardagar och gäster skal kunna hänga medans man lagar mat utan att känna att dom är i vägen. Då jag är kocken i huset och älskar att vara i köket.
Och en separat matplats där man kan äta i lung och ro med familjen, med fina utblickar åt sydväst
Stora sociala ytor.
Ett eget allrum för barnen där dom kan vara med sina kompisar som är i anslutning till deras sovrum och lite mer avskilt med ett eget badrum till dem (det är kanske inte så aktuellt just nu men det kommer antagligen komma en tid då vi föräldrar är det pinsammaste som finns)
Så jag vill lite framtidssäkra med en egen yta där dom kan komma undan lite om dom vill.
Master bedroom med separat klädförvaring och ett eget badrum
Gäst wc
Ett vuxen sällskapsrum för fester, och där vi kan se på tv när kidsen somnat med fina utblickar åt sydväst
Sen är väl inte ett vinrum ett behov men jag tycker det är ett häftigt inslag som sticker ut lite.
Vad min fru vill ha:
Walk in closet i modell större i anslutning till vårat sovrum och ett vuxen badrum
En bra tvättstuga
En hall med bra förvaring så man kan få bort alla skor och jackor
Köket överlåter hon till mig helt.
Hon gillar den planlösningen i inlägg 1
Och hon håller med mig på dem punkter som jag tycker men vad hon har för med behov är lite svårt att få ur henne då hon inte riktigt vet.
Angående gäster så kommer dem bli förpassade till ett attefallshus
Jag har säkert glömt massor och det blev lite rörigt.
Klicka här för att svara