B Badpojken89 skrev:
Ser riktigt fint ut, håller på i ett rum med takhöjds problem så tänkte också köra leca kanske istället för makadam då det isolerar lite enligt finjas produktdatablad och jag bara får rum med en 5:a cellplast, den gråa skivan du använder, du skriver att den är som en 70mm vit, låter ännu bättre. Ska leta runt efter en sådan men nu till leca , vart köpte du den? För att fylla 1m3 idag kostar det 3000:- (50l säck med bra rabatt 150:-st) köpte du ifrån för ställe om du nu säger 5-25cm ?
B Badpojken89 skrev:
Ser riktigt fint ut, håller på i ett rum med takhöjds problem så tänkte också köra leca kanske istället för makadam då det isolerar lite enligt finjas produktdatablad och jag bara får rum med en 5:a cellplast, den gråa skivan du använder, du skriver att den är som en 70mm vit, låter ännu bättre. Ska leta runt efter en sådan men nu till leca , vart köpte du den? För att fylla 1m3 idag kostar det 3000:- (50l säck med bra rabatt 150:-st) köpte du ifrån för ställe om du nu säger 5-25cm ?
isoleringen köpte jag på Bauhaus, det är EPS med grafitinblandning.
Lecakulorna var då billigast på Hornbach i 50 liter säckar. Det blev några stycken….
Obs att jag valde leca främst då mitt underlag var mycket ojämnt. Har du en jämn schaktbotten och vill minimera bygghöjd skulle jag rekommendera isodränskivor. Bättre isolering än leca och smidigare att jobba med

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.