Hej rörkunniga!
Vi får wår gäst-wc renoverad. De nya rören till toan är kopparrör med plastisolering som kommer upp direkt ur golvet. Under golvet har vi ett utrymme där rören är synliga och helt åtkomliga och där samma rörtyp fortsätter. För mig känns de som en udda lösning med synliga plaströr inne på wc? På ett sätt smälter det ju in bättre mot allt det vita men jag tror inte jag sett något liknande förut. Är det en konstig lösning?
Vi får wår gäst-wc renoverad. De nya rören till toan är kopparrör med plastisolering som kommer upp direkt ur golvet. Under golvet har vi ett utrymme där rören är synliga och helt åtkomliga och där samma rörtyp fortsätter. För mig känns de som en udda lösning med synliga plaströr inne på wc? På ett sätt smälter det ju in bättre mot allt det vita men jag tror inte jag sett något liknande förut. Är det en konstig lösning?
Helt rätt. Jag läste inte noga texten gäst-wc. Då är det bara estetiskt. Bara och bara men... knepigare att få det omgjort utan kostnad så att säga. Om det nu är avgörandeP pepplito skrev:
Röret är väl ett s k prisol . Plastklädd koppar. Snyggare med kromad koppar absolut men men tycke och smak.
Snyggast= gått upp i väggen och endast haft anslutningsslang.
Vad innebär att den renoveras? Vägg och golv ser inte nytt ut så det där är väl helt ok, men är ledningen synlig under taket i källaren så går det väl hyfsat enkelt att byta till kromat rör genom att kapa och skarva under tak, dvs golv 
Medlem
· Västernorrland
· 12 073 inlägg
Vad innebär vår? är det ett eget hus eller nån hyresrätt eller vad? Rimligen är det nån som betalar och specar hur det ska göras och vilken nivå det ska vara på allt.
Klinker och kakel är helt splitternytt med byggdamm kvar så kanske därför det ser lite slitet ut. Det är vi som äger men tanken från början var att vi kunde behålla befintliga kopparrör därför var det inte specat nått annat (De rören togs bort efter en vattenläcka som uppstod under renoveringen). Hur som helst verkar det ju inte heltokigt så som det är nu då så då låter vi det nog vara så. Fint att få höra reflektioner från andra 
Klicka här för att svara