Har ovan skruvautomat och har köpt 41mm skruv för hårdgips.
När jag drar i som så drar maskinen och på slutet så skakar den nästan, vissa skruvar dras i ordentligt men vissa har kvar kanske 5mm

Batteriet är fullt enl indikatorn

Går det helt enkelt för tungt så den inte orkar?

Du har rätt längd inställd?

Vilken modell är det och skruvar du i automatläget?

Ja vissa skruv går i som dom ska
Dwc18 2500
Snapchat-1965800757.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Provat köra fulla varv konstant och bara trycka när du vill skruva

Matti_75 Matti_75 skrev:
Kör i automatläge tror jag, där den går igång när man trycker mot

Matti_75 Matti_75 skrev:
Den startar inte förrän man trycker i skruven så det går inte hålla fulla varv.

Har du tidigare haft problem med andra skruvar? Har en 4500-varvare av samma modell och handhavandet är A och O för att få det att funka. Man kan få även kort gipsskruv att halta om man inte har ett ordentligt tryck och har maskinen vinkelrätt mot ytan i både X och Y. Har man det brukar det funka galant, men varje gång man sträcker sig lite obekvämt samtidigt som man försöker hålla skivan på plats så hackar det och går åt skogen...

Dum fråga men du har justerat ”djupet” rätt?

phl phl skrev:
Har du tidigare haft problem med andra skruvar? Har en 4500-varvare av samma modell och handhavandet är A och O för att få det att funka. Man kan få även kort gipsskruv att halta om man inte har ett ordentligt tryck och har maskinen vinkelrätt mot ytan i både X och Y. Har man det brukar det funka galant, men varje gång man sträcker sig lite obekvämt samtidigt som man försöker hålla skivan på plats så hackar det och går åt skogen...
Nja jag har ju upplevt det su skriver med vanliga skruvar ibland om man håller fel.

Nu är det golvgips som jag dessutom monterar i tak...

Det är inte riktigt på samma vis nu, vissa går som sagt i och vissa drar det sen är det mer som att maskinen ruskar som att den inte orkar och slår ifrån

R Rowah skrev:
Dum fråga men du har justerat ”djupet” rätt?
Ja vissa skruvar går i helt och vissa gör det inte

Stefan N Stefan N skrev:
Den startar inte förrän man trycker i skruven så det går inte hålla fulla varv.
Det går att ställa om till manuell körning.

nino nino skrev:
Nja jag har ju upplevt det su skriver med vanliga skruvar ibland om man håller fel.

Nu är det golvgips som jag dessutom monterar i tak...

Det är inte riktigt på samma vis nu, vissa går som sagt i och vissa drar det sen är det mer som att maskinen ruskar som att den inte orkar och slår ifrån
Varför skruvar du golvgips i tak?

Matti_75 Matti_75 skrev:
Varför skruvar du golvgips i tak?
Det är väl en berättigad fråga 🙂

Jag renoverar en lägenhet i ett mindre hyreshus, väldigt lyhört så jag kör med trippelgips både för ljud och brand.

Jag fick en halv pall med golvgips på jobbet så då kör jag det i tak, sen blir skivan ytterst en skiva med 4 fasade kanter.

Av ren snålhet är väl det egentliga svaret 😀

Gratis är gott som man brukar säga.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.