Har ovan skruvautomat och har köpt 41mm skruv för hårdgips.
När jag drar i som så drar maskinen och på slutet så skakar den nästan, vissa skruvar dras i ordentligt men vissa har kvar kanske 5mm
Batteriet är fullt enl indikatorn
Går det helt enkelt för tungt så den inte orkar?
När jag drar i som så drar maskinen och på slutet så skakar den nästan, vissa skruvar dras i ordentligt men vissa har kvar kanske 5mm
Batteriet är fullt enl indikatorn
Går det helt enkelt för tungt så den inte orkar?
Har du tidigare haft problem med andra skruvar? Har en 4500-varvare av samma modell och handhavandet är A och O för att få det att funka. Man kan få även kort gipsskruv att halta om man inte har ett ordentligt tryck och har maskinen vinkelrätt mot ytan i både X och Y. Har man det brukar det funka galant, men varje gång man sträcker sig lite obekvämt samtidigt som man försöker hålla skivan på plats så hackar det och går åt skogen...
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Nja jag har ju upplevt det su skriver med vanliga skruvar ibland om man håller fel.phl skrev:
Har du tidigare haft problem med andra skruvar? Har en 4500-varvare av samma modell och handhavandet är A och O för att få det att funka. Man kan få även kort gipsskruv att halta om man inte har ett ordentligt tryck och har maskinen vinkelrätt mot ytan i både X och Y. Har man det brukar det funka galant, men varje gång man sträcker sig lite obekvämt samtidigt som man försöker hålla skivan på plats så hackar det och går åt skogen...
Nu är det golvgips som jag dessutom monterar i tak...
Det är inte riktigt på samma vis nu, vissa går som sagt i och vissa drar det sen är det mer som att maskinen ruskar som att den inte orkar och slår ifrån
Varför skruvar du golvgips i tak?nino skrev:
Det är väl en berättigad fråga 🙂Matti_75 skrev:
Jag renoverar en lägenhet i ett mindre hyreshus, väldigt lyhört så jag kör med trippelgips både för ljud och brand.
Jag fick en halv pall med golvgips på jobbet så då kör jag det i tak, sen blir skivan ytterst en skiva med 4 fasade kanter.
Av ren snålhet är väl det egentliga svaret 😀