3 743 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Syllbyte timmerhus 1800-tal
Medlem
· västra götaland
· 4 inlägg
Hej,
jag har påbörjat syllbytet på vårt hus och letar efter någon med erfarenhet av syllbyte på byggnadsvårdsmässigt sätt. En sk. Timmerman eller Timmerkvinna som kan hjälpa till och komma med goda råd från egen kunskap.
Det gör inte mig någonting om du har ont i rygg eller så för muskelkraft finns så att säga här.
Huset finns i Marks kommun och är ett timmerhus som flyttades hit på sent 1800-tal.
vänligast,
david
jag har påbörjat syllbytet på vårt hus och letar efter någon med erfarenhet av syllbyte på byggnadsvårdsmässigt sätt. En sk. Timmerman eller Timmerkvinna som kan hjälpa till och komma med goda råd från egen kunskap.
Det gör inte mig någonting om du har ont i rygg eller så för muskelkraft finns så att säga här.
Huset finns i Marks kommun och är ett timmerhus som flyttades hit på sent 1800-tal.
vänligast,
david
Vet inte hur det ser ut i ditt län, men ett tips är att höra med ett museeum, dom brukar kunna ha både byggnadsvårds kunnig personal, och kontakter med hantverkare som jobbar med renoveringar av just gammla hus/byggnadsvård
Produkter som diskuteras: "byggnadsvårds"
Byggnadsvårdarens bibliotek
Fem böcker om byggnadsvård
999 kr inkl moms
1 077 kr
Läs mer
Medlem
· västra götaland
· 4 inlägg
Bra idé,
jag ska ringa nåt sådant imorgon och kolla.
vänligast,
david
jag ska ringa nåt sådant imorgon och kolla.
vänligast,
david
Klicka här för att svara