Idag kom jag i kontakt med en ny människa angående vårt planerade FTX-system. Firman var återförsäljare för Swegon och Fläktwoods, och killen rekommenderade det förstnämda.

Nu sökte jag i det här forumet på Swegon, men fick inte så många träffar. Det verkar alltså inte just förekomma i diskussionerna. Varför?

Är det någon här som har erfarenhet/kännedom om Swegon och har lust att tycka till?

Dom gör dom så kallade "GOLD" aggregaten. Riktigt bra aggregat. kan tänka mig att de fokuserar sin kraft lite mer på större aggregat motsvarande kontor/förskolor och uppåt.

Känns inte som att de lägger så mycket krut på privat personer.
Dock har de ett bra utbud på de små aggregaten med.

Absolut inget ont att säga om dom.

Likaså har du ju iv produkter.----> http://www.ivprodukt.se
Dom har ju riktigt bra utbud om man ska kyla inbyggt i aggregatet.

Swegon gör inga "egna" bostadsaggregat utan säljer ILTO, tror Fresh även säljer dessa.
Kolla lite på www.swegon.se så hittar du bostadsventilation där.

Tack, det förklarar saken lite. Jag har sökt på ILTO också men hamnar då på Fresh sida, och nu vet jag då varför :)

Swegon har oxå ett aggregat som heter compact unit i 2 olika storlekar.
min. flöden 80 liter i sekunden om jag inte minns fel.

Alex

Haha. Intressant. De hade faktiskt egna aggregat tidigare (roterande), ett sånt fick jag tag på till rövarpris (säljaren hade stavat fel i annonsen på blocket så jag tror jag var den ende som ringde;-) De verkar inte så vanliga, jag har inte hört nån mer än jag själv som har ett, men bra funkar det.
De verkar dock som sagt ha slutat med de aggregaten.

Jag har ett åxå. "Villasparbössan" från PM-Luft som det hette då. Fläktarna la av för 10 år sen så det fick bli kanalfläktar på rören istället. Kusligt likt Heru i konstruktionen fast med plana filter istället för påsdito.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.